2.06
Temat: Formy polifoniczne - inwencja, kanon i fuga
Wiadomości o formach znajdują się w podręczniku na stronach 60-63. Przeczytanie to wstęp do prezentowanych poniżej ćwiczeń:
Utrwalenie wiedzy teoretycznej w ćwiczeniach
ćwiczenie 1 - KANON
Wybierz w programie musescore swój skład trzech instrumentów melodycznych (np. skrzypce, obój, klarnet). Zapisz melodię kanonu "Panie Janie" i korzystając z narzędzia - KOPIUJ/WKLEJ stwórz samodzielnie kanon.
ćwiczenie 2 - INWENCJA
Zapisz w zeszycie:
IMITACJA - technika kompozytorska polegająca na powtarzaniu melodii z opóźnieniem w kolejnych głosach
Następnie przesłuchaj inwencji i zapisz w zeszycie ten fragment melodii, który najczęściej jest imitowany (jest to krótka, półtaktowa fraza)
https://www.youtube.com/watch?v=E1M_jEHJtrE
ćwiczenie 3 - FUGA
Utrwal wiedzę o przekształceniach tematu w muzyce polifonicznej (tabelka z buźkami) poprzez samodzielny rysunek podobny do "buziek" umieszczonych w książce, albo kwiatka przedstawionego na moim przykładzie. Dla ambitnych zamieściłam temat do samodzielnego przekształcenia. Pokazałam też na przykładach jak to zadanie wykonać. Poczujcie się kompozytorami!!!
Oczywiście w miarę możliwości i chęci zachęcam do słuchania Preludiów i Fug Jana Sebastiana Bacha. Polecam w wykonaniu Glenna Goulda.
https://www.youtube.com/watch?v=vc7l_J8ujOc&list=PLlWjMgPZmnaV2XJaZk5FCSyu5ab8kFcib
Możecie też śledzić głosy w fudze w zapisie nutowym:
https://www.youtube.com/watch?v=Y76uH2xu670
https://www.youtube.com/watch?v=HB8-w5CvMls
26.05
Temat: Forma sonatowa
Franciszek Schubert "Symfonia niedokończona" cz. I
Wolfgang Amadeus Mozart Sonata C-dur KV. 545
Temat: Rondo i wariacje
RONDO
Na podstawie wiadomości z książki
Rondo: W.A. Mozart "Marsz turecki"
Rondo: L. van Beethoven "Dla Elizy"
WARIACJE
Wariacje - forma muzyczna, która zawiera temat który ulega rozmaitym zmianom w kolejnych wariacjach (rodzaje zmian strona 53 podręczniku). Proszę przesłuchać utwór i obserwować zapis nutowy oraz pojawiające się zmiany w kolejnych wariacjach.
Zadanie dla chętnych: spróbuj opisać - w jaki sposób kompozytor zmieniał temat w kolejnych wariacjach.
https://www.youtube.com/watch?v=t0SaPUhD4rc
Melodia tematu powyższych wariacji znajduje się w waszym podręczniku do kształcenia słuchu ćw.6 str 54 - tylko, że jest ona zapisana tam w tonacji C-dur.
Po przesłuchaniu utworów i odpowiedzcie w zeszycie na pytania:
1. Kuplet to część ronda czy wariacji?
2. Temat to część ronda czy wariacji?
3.. W jakiej tonacji jest utwór "Nel cor piu"?
4. W której wariacji Beethoven zmienił tonację i na jaką?
12.05
FORMY MUZYCZNE - WPROWADZENIE
Zaczynamy omawianie ostatniego działu pt. FORMY MUZYCZNE.
Każdy utwór, który gracie ma formę. Niektóre formy muzyczne otrzymały "w prezencie od historii muzyki" nazwę. To znaczy, że utworów pisanych na takich zasadach powstało bardzo dużo w danym okresie historycznym.
Wypisz formy, które będziemy omawiać na kolejnych lekcjach do końca roku szkolnego:
- SUITA
- FORMA PIEŚNI (AB, ABA, pieśń zwrotkowa)
- RONDO
- WARIACJE
- KANON
- INWENCJA
- FUGA
- FORMA SONATOWA (ALLEGRO SONATOWE)
- CONCERTO GROSSO I KONCERT SOLOWY w baroku
- SONATA, SONATINA, SYMFONIA, KONCERT SOLOWY w klasycyzmie
Podkreśl te formy, które wydaje Ci się, że znasz lub grałeś (grałaś).
SUITA - WIĄZANKA TAŃCÓW
Omawianie form rozpoczniemy od SUITY - ponieważ niedawno omawialiśmy tańce i mam nadzieję, że macie je jeszcze w pamięci. Wiadomości o SUICIE są w podręczniku na stronach 50-51
Renesans: części SUITY to: TANIEC WOLNY - TANIEC SZYBKI
Pawana i galiarda
Barok: części SUITY to ALLEMANDE, COURANTE, SARABANDA i GIGUE (jako stałe części)
Kompozytorzy dodają do części stałych suity części taneczne np. menuet, gawot
Kompozytorzy dodają do części stałych suity części nietaneczne np. preludium, aria
J.S. Bach Suita wiolonczelowa nr 1
1. Prelude - 0:00 2. Allermande - 2:45 3. Courante - 7:09 4. Sarabande - 9:47 5. Menuet I / II - 13:41 6. Gigue - 17:38
Romantyzm: części SUITY zawierają
1) najciekawsze fragmenty BALETÓW np:
Piotr Czajkowski Suita z baletu "Jezioro Łabędzie"
2) najciekawsze fragmenty OPER np:
George Bizet Suita nr 1 z fragmentów opery "Carmen"
00:26 Prelude 04:12 Aragonaise III Intermezzo 07:09 Seguedille 08:51 Les Dragons d'Alcala 10:26 Les Toreadors
3) najciekawsze fragmenty PRZEDSTAWIEŃ TEATRALNYCH np:
Edward Grieg Suita Peer Gynt z przedstawienia teatralnego na podstawie dramatu H. Ibsena
0:29 Poranek
4:19 Śmierć Azy 8:05 Taniec Anitry 11:29 W grocie króla gór
Quiz z lekcji . Jako nick podaj imię i pierwszą literę nazwiska:
21.04 i 28.04
Proszę abyście zapisali w zeszycie przykłady muzyczne których słuchaliśmy. Następnie odsyłam do książki. Tańce innych narodów są na stronach: 43-49. Wiadomości jest dużo - więc proponuję, abyście skupili się przede wszystkim na tempie, metrum, rytmie i pochodzeniu. Proponuję aby te wiadomości skompletować w formie tabelki, albo innej wymyślonej przez Was obrazowej formie - diagramu, zbiorów itp., może też być komputerowo - ale zachęcam do twórczości przy użyciu kredek i długopisów, żeby przy tym komputerze tyle nie siedzieć. Wasze propozycje ocenię pod względem poprawności i pomysłowości wybranej formy.
14.04
Temat: Konkurs "Muzyczna bajka" - materiały do inspiracji
Uczniowie którzy nie czują się na siłach dostaną inne samodzielne zadanie.
Zadanie dla starszych uczniów:
Napisz w jaki sposób kompozytorzy wprowadzają do swoich utworów HUMOR? Praca na podstawie filmu. W wypracowaniu powinny pojawić się przykłady z tegoż filmu.
Zadanie dla uczniów młodszych: Oglądnij film . Po oglądnięciu wyjaśnij "Co to jest forma sonatowa" - korzystając z wszystkich nowych terminów muzycznych przedstawionych przez prowadzących w formie zabawy.
31.05
Temat: Polskie tańce narodowe
Polonez, Mazur, Kujawiak, Oberek, Krakowiak
Tańce stylizowane:
Tańce stylizowane to tańce przeznaczone do słuchania, a nie do tańczenia.
Polskim kompozytorem, który komponował takie tańce jest Fryderyk Chopin.
Zadanie pisemne w zeszycie
Proszę o napisanie krótkiej notatki o Chopinie na podstawie informacji z książki str.174-175 (5-6 zdań). Na stronie 176 są wymienione utwory Chopina - podkreślcie te utwory, które mogą być (sądząc po nazwie) tańcami stylizowanymi.
Przeczytaj str 39-41
Zadanie pisemne w zeszycie
Pisemnie wykonaj tabelkę w której umieścisz nazwę tańca, metrum, tempo, pochodzenie oraz informacje dodatkowe.
Do posłuchania
Mazur z opery "Halka" Stanisława Moniuszki
Mazur ze "Strasznego Dworu" Stanisława Moniuszki
Michał Kleofas Ogiński "Polonez - Pożegnanie Ojczyzny"
Wojciech Kilar "Polonez z filmu - Pan Tadeusz"
Fryderyk Chopin "Polonez As-dur"
24.03
Temat: Muzyka ludowa.
Oskar Kolberg:
Z jakim wielkim kompozytorem przyjaźnił się Oskar Kolberg?
Pod kierunkiem którego profesora Oskar Kolberg studiował muzykę?
Jakie było prawdziwe powołanie Oskara Kolberga?
Co opisał w swoim dziele życia (ogólnie)?
Podaj tytuł wielotomowego dzieła Oskara Kolberga oraz liczby (ilość tomów, ilość stron druku)
W którym roku Edison skonstruował fonograf?
Najstarsza pieśń (oparta na skali która nazywa się: Pentatonika)Oj chmielu chmielu
Pieśni ludowe w wykonaniu Rokiczanki: Lipka, W moim ogródecku
Pieśń góralska w wykonaniu "Trebunie Tutki": W murowanej piwnicy
Inspiracja muzyką ludową - Karol Szymanowski "Pieśni kurpiowskie"
Muzyka współczesna inspirowana folklorem: Kujawiatr
1. Jednoczęściowa forma pieśni: "Zakukała Kukaweczka" (ćw.69/20)
2. Dwuczęściowa forma pieśni: "Greensleeves" (ćw 63/19)
3. Trzyczęściowa forma pieśni "Łączko łączko" melodia ludowa (ćw. 27/12)
Konkurs na napisanie bajki inspiracja:
P. Ducas "Uczeń czarnoksiężnika" - bajka jest ściśle związana z muzyką. Oto przykład bajki dla dzieci, która oparta jest na obrazie symfonicznym.
Przykład pomysłu - bajki dla dzieci o nazwach dźwięków
Julian Tuwim "Ptasie radio" (Irena Kwiatkowska)
Julian Tuwim "O Panu Tralalińskim"
Bajka bez głosu - samym dźwiękiem i obrazem
tydzień 8.03-13.03
Temat: Uczę się samodzielnie
Wybrałam dla Was materiał pomocny w wędrówce po słynnych melodiach. Oto on:
https://www.youtube.com/watch?v=QJ2ZM-3YTg0
Są tutaj przedstawione fragmenty utworów, których melodię znamy, ale nie zawsze wiemy co to za utwór a tym bardziej kto go napisał. Dlatego...
Ćw.1 Wypisujemy do zeszytu pierwsze 25 utworów - pełna nazwa wraz z kompozytorem
ćw. 2 Słuchamy fragmentów podanych, ale na miarę możliwości szukamy całości utworu i w ramach relaksu od nauki słuchamy
ćw. 3 Staramy się zapamiętać dzieło oraz bawimy się z rodzicami czy rodzeństwem w zgadywanie jaka to melodia.
Wykonujemy test słuchowy w piątek w czasie lekcji. W czasie testu możecie korzystać z notatek, ale prosiłabym nie wchodzić na inne strony w celu sprawdzenia poprawności, gdyż test nie jest na ocenę, tylko na miejsce (I II lub III w ramach klasy) oraz na obecność. Jeśli ktoś z Was testu nie wykona ma nieobecność przez cały tydzień. Link do testu udostępnię w piątek
5.03
Temat: Forma pieśni
1. Jednoczęściowa forma pieśni: "Gdy śliczna Panna"
2. Dwuczęściowa forma pieśni: "Hymn"
3. Wielka forma pieśni: R. Schumann "Marzenie"
24.02
Temat: Budowa okresowa i ewolucyjna utworów muzycznych
Budowa ewolucyjna
J.S. Bach "Preludium c-moll" wersja gitarowa
J.S. Bach "Preludium C-dur" (Das wohltemperiertes Klavier)
J.S. Bach "Suita na wiolonczelę solo" - Preludium
Budowa okresowa
okres muzyczny odpowiadający Antonin Dworzak "Humoreska"
okres muzyczny uzupełniający S. Moniuszko "Złota rybka"
okres muzyczny okrężny Franz Schubert "Kołysanka"
17.02
Temat: Motyw, fraza, zdanie muzyczne
Luis Daquin "Kukułka" - z tekstem nutowym (motyw kukułki)
Luis Daquin "Kukułka" - klawesyn
Ludwig van Beethoven "Symfonia V" (motyw losu)
Hans Zimmer "Piraci z Karaibów" (motywy związane z akcją filmu oraz postaciami filmowymi)
Antonin Dworzak "Humoreska" - (motywy tworzące frazy i zdania muzyczne - bardzo ładnie słyszalne)
Jan A.P. Kaczmarek "Marzyciel"- (motywy filmowe w aranżacji orkiestrowej)
05.02
Temat: Artykulacja i barwa dźwięku
https://www.testportal.pl/test.html?t=JBycvSj6YJxe
JEŚLI NIE ZNASZ OKREŚLENIA W NUTACH SPRAWDŹ:
http://www.dur-moll.pl/slownik/slownik.htm
Do nauczenia: Tabelka (s.20-21) określenia z kropkami
Każdy instrument ma inną barwę dźwięku (przykłady)
Zespoły instrumentalne też mają różną barwę dźwięku (wymieniamy)
Synestezja - niektórzy potrafią łączyć brzmienie dźwięku z określoną barwą
Niektórzy kompozytorzy np. Claude Debussy jakby malują dźwiękami:
C. Debussy "Morze"
20.01 i 29,01
Temat: Artykulacja
JEŚLI NIE ZNASZ OKREŚLENIA W NUTACH SPRAWDŹ:
http://www.dur-moll.pl/slownik/slownik.htm
Do nauczenia: Tabelka (s.20-21) określenia z kropkami
J.S. Bach Preludium i fuga c-moll porównanie dwóch wykonań:
Glenn Gould, Światosław Richter, na klawesynie
Artykulacja i barwa - połączenie dwóch elementów - Kwadrofonik "Oberek"
Wybrane sposoby artykulacji przykłady:
Artykulacja dotycząca w szczególności instrumentów strunowych:
arpeggio: Marcel Lucien Grandjany "The fountain", F. Chopin "Etiuda Es-dur" op.10 nr11
flażolet: V. Monti "Czardasz" (2:50)
Artykulacja dotycząca instrumentów smyczkowych: wyjaśnienie
(ricochet, détaché, spiccato sautillé, tremolo, ponticello, col legno, collé, martelé, staccato, legato)
col legno: wyjaśnienie na wesoło
arco: J.S. Bach "Preludium" z "Suity wiolonczelowej G-dur"
wibracja J.S. Bach "Aria na strunie G" - wykonanie wiolonczelowe
pizzicato: Nicolo Paganini "Kaprys nr 24"
Artykulacja dotycząca instrumentów klawiszowych:
portato
legato
staccato
una corda
Artykulacja dotycząca instrumentów dętych:
frullato
portamento
Artykulacja dookreślająca wykonania wokalne:
mormorando
Artykulacja dotycząca instrumentów perkusyjnych:
sposób trzymania pałek
technika uderzenia
miejsce uderzenia
tremolo - kotły
tremolando
Artykulacja dookreślająca wykonanie:
leggiero - lekko
marcato - akcentując
sotto voce - półgłosem
cantabile -śpiewnie
scherzando - żartobliwie
11.12
Temat: Sprawdzamy wiadomości: Agogika i Dynamika.
Test słuchowy:
1. Zagram kolędę dwa razy. Uzupełnij włoską nazwą:
Po raz pierwszy usłyszałam kolędę zagraną w dynamice: .....................................
Po raz drugi usłyszałam kolędę zagraną w dynamice.........................
2. Zagram trzy kolędy. Każda z nich będzie w innym tempie: szybkim, wolnym, umiarkowanym
Pierwsza kolęda była w tempie: .............................
Druga kolęda była w tempie:...........................
Trzecia kolęda była w tempie:...............................
na test wchodzimy na lekcji
https://kahoot.it/challenge/07811598?challenge-id=ef51c316-4e66-4914-b285-e246772032c0_1607691997252
4.12
Temat: Dynamika
Zmiany tempa i dynamiki w utworze muzycznym:
F. Liszt - "Rapsodia węgierska" - zadanie: szukaj określeń dynamicznych i agogicznych w zapisie nutowym
V. Monti - "Czardasz" - zadanie: szukaj określeń dynamicznych i agogicznych w zapisie nutowym
F. Chopin "Mazurki" - zadanie: obserwuj przyspieszenia i zwolnienia tempa oraz współgrającą z tym działaniem dynamikę
ekspresja za pomocą elementów dzieła muzycznego:
27.11
Temat: Zmiany tempa w utworze muzycznym
Określenia zmiany tempa:
accelerando, ritenuto, rallentando - przykład muzyczny
Karta pracy W.A. Mozart:
Karta pracy I. Strawiński:
20.11
Temat: Tempo
Określenia tempa - gra edukacyjna
Tempo szybkie: M.R. Korsakow "Lot trzmiela"
Tempo umiarkowane: S. Prokofiew "Gawot" z Symfonii klasycznej
Tempo wolne: T. Albinioni "Adagio"
Określenia zmiany tempa:
accelerando, ritenuto, rallentando - przykład muzyczny
Zadanie domowe:
Wypisz ze swoich nut, z których grasz (grałaś, grałeś) określenia agogiczne. Na następnej lekcji będziemy sprawdzać co one oznaczają.
Karta pracy W.A. Mozart:
Karta pracy I. Strawiński:
14.11
Temat: Sprawdzenie i utrwalenie wiadomości
Uwaga. Wchodzimy na lekcji: Test sprawdzający
Rysunki do rodzajów harmoniki
- modalna
- funkcyjna
- wychodząca poza system dur-moll
6.11
Temat: Element melodyki, harmoniki i rytmiki - powtórzenie
Rodzaje harmoniki:
- modalna - dawna, harmonika stosowana w średniowieczu i renesansie, oparta na skalach modalnych Giovanni Pierluigi da Palestrina "Missa Papae Marceli" (6-gł.)
- funkcyjna - od baroku do czasów współczesnych, oparta na skalach dur-moll oraz akordach T,S i D Fryderyk Chopin "Preludium A-dur op. 28 nr7"
- wychodząca poza system dur moll - na przełomie XIX i XX wieku system dur-moll "przejadł się" niektórym kompozytorom. Zaczęli poszukiwać nowych brzmień. Claude Debussy "Dziewczę o włosach jak len" (impresjonizm), Steve Reich "Six marimbas" (minimal music), Krzysztof Penderecki "Polymorphia na 48 instrumentów smyczkowych" (sonoryzm)
Zadanie domowe
Rozwiąż tyle razy test, żeby opanować wiedzę
30.10
Temat: Harmonika
W książce str.24 - informacje
Zadanie domowe:
W utworze którym grasz - zaznacz fragment melodii na zielono. Jeśli jest element harmonii - zaznacz na czerwono, jeśli nie występuje w twoich nutach (bo przykładowo grasz na instrumencie dętym) - znajdź nutki z akompaniamentem - i tam zaznacz. Zdjęcia prześlij na muzykamsa@gmail.com
28.10
Temat: Rytmika
Notatka do zeszytu na podstawie tekstu:
http://www.muzykotekaszkolna.pl/wiedza/terminy/rytm/
Rodzaje rytmiki:
- Rytmika swobodna
Zanim wymyślono wartości rytmiczne takie jak ćwierćnuta, ósemka, półnuta rytm śpiewanych pieśni wyznaczał "rytm mowy". Najprościej mówiąc - śpiewano w rytmie podobnym do mowy - jednostajnym z wydłużoną końcówką (koniec zdania)
Rytmu nie zapisywano dokładnie:
Instrumentem szczególnie kojarzonym z rytmem jest perkusja
Oto dwa filmiki, które pokażą Wam jakie bogactwo rytmów zawarte jest w tym instrumencie
O zestawie:
21.10
Temat: Melodyka
http://www.muzykotekaszkolna.pl/wiedza/terminy/melodyka
Rodzaje melodyki:
- Melodyka deklamacyjna
- Melodyka kantylenowa
- Melodyka ornamentalna
- Melodyka figuracyjna (pasażowa, gamowa)
Anegdota:
Jeśli ktoś z Was cierpi na bezsenność to J.S. Bach wymyślił w 1741 lekarstwo. To Wariacje golbergowskie. Tematem jest piękna, ornamentalna aria, a potem następuje 30 wariacji. Dla hrabiego Hermana Karla von Keyserlinga wykonywał ten utwór Johann Gottlieb Goldberg - jego nadworny muzyk (stąd nazwa). Według anegdoty - utwór spełnił zadanie i hrabia w czasie wykonywania zwykle zasypiał.
Tylko dla zainteresowanych: Melodyka ornamentalna
W.A. Mozart jest uznawany za kompozytora, który miał szczególną zdolność do komponowania "wpadających w ucho melodii". Melodie Mozarta charakteryzują się prostotą, jasnością i przejrzystością. Dzięki temu łatwo je zapamiętać albo zaśpiewać.
Zadanie domowe:
Mozart - karta pracy
7.10
Temat: Elementy dzieła muzycznego wprowadzenie
Na przykładzie Poloneza Wojciecha Kilara z filmu "Pan Tadeusz"
Na audycjach muzycznych będziemy poznawać kolejne elementy dzieła muzycznego. Niektóre z nich zaprezentowane są w bardzo ciekawy sposób w poniższym filmie. Zachęcam do obejrzenia wspólnie z Rodzicami.
Zadanie domowe
Znajdź na nagraniach internetowych utwór W.A.Mozarta, którego melodię łatwo zapamiętać (łatwo "wpada w ucho"). Prześlij na muzykamsa@gmail.com
Naucz się o muzyce programowej i absolutnej (wiadomości z zeszytu i str.13 w podręczniku)
30.09
Temat: Muzyka programowa i absolutna cd.
kartkówka: podział muzyki
Muzyka absolutna - przemawia do nas tylko za pomocą dźwięków
wiadomości o kompozytorze tutaj
Muzyka programowa - przemawia do nas nie tylko za pomocą dźwięków, ale również za pomocą programu literackiego lub innych wskazówek kompozytora
Mikołaj Rimski-Korsakow "Szecherezada" - omówienie programu literackiego utworu
Mikołaj Rimski-Korsakow "Suita symfoniczna - Szecherezada"
wiadomości o kompozytorze tutaj
wiadomości o utworze tutaj
Wykonaj zadania:
1. Jak nazywa się grupa kompozytorów rosyjskich do której należał Mikołaj Rimski-Korsakow?
2. Wymień kilka dzieł na orkiestrę Mikołaja Rimskiego-Korsakowa
3. Wybierz jedną ciekawostkę o Mozarcie i naucz się o niej opowiadać.
23.09
Temat: Muzyka programowa i absolutna
Ludwig van Beethoven - sylwetka twórcza
Ludwig van Beethoven "Sonata księżycowa"
wiadomości o kompozytorze tutaj
Muzyka programowa - przemawia do nas nie tylko za pomocą dźwięków, ale również za pomocą programu literackiego lub innych wskazówek kompozytora
Mikołaj Rimski-Korsakow "Szecherezada" - omówienie programu literackiego utworu
Wspólne układanie krzyżówki
Zadanie:
Pamiętamy o kartkówce z podziału muzyki.
Wkleić fryzurę Beethovenowi
16.09
Temat: Podział muzyki c.d.
Licząc wykonawców możemy podzielić muzykę na:
Muzykę solową
Muzyka solowa (J.S.Bach Toccata i fuga d-moll - organy)
Muzykę zespołową (kameralna)
Muzyka zespołowa (kameralna) (W. A. Mozart "Mała nocna muzyka")
Muzykę zespołową (symfoniczna)
Muzyka wokalno-instrumentalna (C. Orff "Carmina burana" - hymn do fortuny)
Ze względu na twórców:
Muzyka ludowa - przekazywana ustnie
Muzyka ludowa (Krakowiak w wyk. Zepołu :Mazowsze")
Muzyka artystyczna - przekazywana za pomocą zapisu nutowego
Muzyka artystyczna (Sergiusz Prokofiew fragment Suity baletowej "Romeo i Julia")
LUDWIG VAN BEETHOVEN
Spotkanie z kompozytorem:
9.09
Temat: Podział muzyki (str.12 w podręczniku)
Muzyka: poważna i rozrywkowa
Muzyka: wokalna, wokalno-instrumentalna, instrumentalna
Zadanie domowe:
Postaraj się znaleźć jeden przykład muzyczny (muzyka wokalna, wokalno-instrumentalna lub instrumentalna) Link do przykładu prześlij na muzykamsa@gmail.com
Przykłady muzyczne
Muzyka ludowa (Krakowiak w wyk. Zepołu :Mazowsze")
Muzyka artystyczna (Sergiusz Prokofiew fragment Suity baletowej "Romeo i Julia")
Muzyka wokalna (Ewa Demarczyk)
Muzyka jazzowa (Luis Armstrong)
Muzyka wokalno-instrumentalna (C. Orff "Carmina burana" - hymn do fortuny)
Muzyka instrumentalna (L. van Beethoven "Allegretto" wyk. Marek i Wacek)
Muzyka instrumentalna (L. van Beethoven "Sonata fortepianowa op. 31 nr 2 "Burza")
Muzyka wokalna ( "Greensleeves" wyk. zespół "King's Singers")
Muzyka solowa - współczesne możliwości (David Garrett - skrzypce)
Muzyka kameralna (Grupa Mozarta o Chopinie)
Muzyka zespołowa (Ennio Moriccone - muzyka z filmu "Misja")
Podręcznik:
Agnieszka Kreiner-Bogdańska "W krainie muzyki" (podręcznik na 3 lata nauki)
Zeszyt 32-kartkowy w kratkę
Wyposażenie piórnika: ołówek, gumka, kredki, długopis, temperówka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz