Podręcznik:
Lidia Florek, Ilona Tomera-Chmiel, Tatiana Stachak "Nasza Muzyka 4" wyd. Euterpe
Dwa zeszyty MAŁE w pięciolinie
Uwaga - jeśli Uczeń pisze niewyraźnie - bardzo proszę o zakupienie zeszytów w szeroką pięciolinię
Wyposażenie piórnika: ołówek, gumka, kredki, długopis, temperówka
Temat: Durowo i molowo
Piosenka "Wiatr jesienny" - dwugłosowe ćwiczenia wykonawcze - śpiewanie i wykonywanie rytmu (moll)
"Hymn szkoły" - ćwiczenia pamięciowe (dur)
Zapis dyktanda "Nadchodzi czas" w tonacji D-dur (dur)
Nauka kanonu "Hej, ho" (moll)
Temat: Gama durowa i molowa
Zapis gamy a-moll, zaznaczenie półtonów
dyktando wspólne: Kanon - "hej ho" w tonacji a-moll
zabawa - półtony na stopniach gamy molowej
Ćwiczenia głosowe - kanon "Nadchodzi czas"
Powtórzenie ćwiczenia na materiale piosenki "Wiatr jesienny"
Zadanie domowe:
Zapisany kanon "hej ho" śpiewaj solmizacją i tataizacją - tak jak na lekcji
Temat: Ćwiczenia
Nuta dźwięk klawisz.
ćwicz w każdym kluczu do osiągnięcia 100% wyniku za pierwszym razem
http://www.dur-moll.pl/klawisze.htm
Interwały
Słuchaj tylko interwałów: pryma, sekunda, tercja, kwarta, kwinta i oktawa - czyli odznacz (głośniczkiem) pozostałe, aby były nieaktywne i ćwicz codziennie do osiągnięcia ok. 75 % poprawności
http://www.dur-moll.pl/fortepian.htm
zadanie pisemne z książki
strona 65 - zaśpiewaj kilka razy ćwiczenia korzystając z umiejętności nabytej w ćwiczeniu "nuta dźwięk klawisz" sprawdź wysokość każdego dźwięku - czy dobrze śpiewasz. Na koniec stukając nogą "puls" zaśpiewaj rytmicznie każde ćwiczenie.
klawiatura interaktywna
https://www.musicca.com/pl/pianino
Temat: Przewroty interwałów. Seksta
Przypomnienie znanych interwałów
Śpiewanie ćwiczenia z zadania domowego solo i w kanonie
Śpiewanie tercji gamowłaściwych gamy durowej i gamy molowej
Nauka piosenki (kanonu)- "Interwały"
Zadanie: Śpiewaj solmizacją piosenkę "Interwały" od słów "wszystkie..."
Temat: Budowanie seksty stosując przewroty interwałów. Septyma
Budowanie seksty małej i wielkiej od podanych dźwięków
Śpiewanie interwałów wielkich i czystych w górę o c1
Śpiewanie interwałów małych i czystych w dół od c2
Kanony - utrwalenie
Piosenka o interwałach
Wprowadzenie interwału septymy (oznaczenie symboliczne 7, 7<)
Zadanie domowe: Śpiewaj schemat interwałów do góry i w dół
Temat: Ćwiczenia solfeżowe w tonacji C-dur
Grupy rytmiczne z ćw 3/8 - poprawne wykonanie
Ćw. 4/8 - klucz basowy
Rozpoznawanie interwałów
Zadanie domowe:
Podpisz interwały 1/32
Temat: Seksta - ćwiczenia
Dyktando "Wojenko, wojenko..."
Budowanie i odnajdywanie seksty w melodii
Zadanie:
Podpisz miary w takcie 1,2,3/27
Śpiewaj solmizacją ćwiczenie z lekcji
Temat: Seksty - ćwiczenia słuchowe
Dyktando: "Star wars" - II episode - fragm.
Rozpoznawanie i śpiewanie seksty małej i wielkiej
Harmonicznie - rozpoznawanie - czy słyszysz tercje czy sekstę
Ćwiczenia rytmiczne 1,2,3/27 - wykonanie zespołowe
Korekta błędów 8/9
10/9 - czytanie nut głosem a'vista
16/36 - układanka słuchowa
zadanie domowe:
Zapisz takty ćw 16/36 we właściwej kolejności
Temat: Melodie w tonacji a-moll
Odmiany gamy: śpiewanie ze zrozumieniem
10/9 - śpiew zespołowy dwugłosowy
Zapis dyktanda - wspólnie - 4 takty melodii głównej Poloneza Kilara
Nuty do sprawdzenia - Polonez Kilara
Temat: Tonacja a-moll i jej odmiany
Czytanie nut głosem - a,vista
W.Lutosławski "Rok i bieda" - dyktando
Zadanie domowe
16/10 oraz zapisane dyktando - śpiewaj
Temat: Melodie w utworach które znamy i gramy
Gitara - prezentacja na żywo walca
Zapis melodii (tonacja C-dur) ze zwróceniem uwagi na znak obcy, przedtakt, interwał seksty
Trąbka - prezentacja na żywo tematu sonaty
Zapis melodii tematu (tonacja F-dur) ze zwróceniem uwagi na prawidłowy zapis rytmiczny i interwał kwinty
Temat: Melodie "wpadające w ucho"
Ćwiczenia "na rozruch" 8b, 9a, 10a/33
Słuchanie powtarzalności znanej melodii - na żywo trąbka
Zapis fragm. melodii L. van Beethoven "Świstak" (tonacja a-moll, z przedtaktem, metrum 6/8)
Ćwiczenia słuchowe - interwałowe
Temat: Melodyka ornamentalna w praktyce
Odmiany gamy molowej - śpiewanie
Ćwiczenia str. 33 - słuchowe
Zapis ćwiczenia z poprzedniej lekcji o sekundę wielką wyżej (dla trąbki)
Rozpoczęcie dyktanda (obiegnik) - W.A. Mozart "Marsz Turecki"
Zadanie:
Spróbuj dokończyć samodzielnie dyktando korzystając z nagrań internetowych tego utworu
Temat: Ćwiczenia w tonacji a-moll oraz ćwiczenia rytmiczne
Sprawdź własną pracę słuchową:
marsz turecki - nuty
marsz turecki - nagranie
Śpiewaj w kluczu basowym:
nagranie Ćw.21/11
scan strony str.39: (wykonane ćwiczenie -24/39)
scan str.10
scan str.11
Zadanie:
Śpiewaj ćwiczenie 21/11 oraz określ interwały harmoniczne na początku każdego taktu w ćw.22/11
Temat: Dwugłos rytmiczny i nie tylko
Dwugłosy rytmiczne:
nagranie: ćw. 25a/39
nagranie: ćw. 25b/39
Zadanie:
Rozwiąż wiele razy krzyżówkę i zapamiętaj informacje. Na następnej lekcji będzie sprawdzian on-line z tych wiadomości. Na ten czas krzyżówka nie będzie dostępna. Informacje o trytonach są w tym momencie ponadprogramowe - dlatego nie będzie tego na sprawdzianie on-line.
Temat: Ćwiczenia dwugłosowe. Sprawdzian wiedzy z budowy gamy molowej i gamy durowej
nagranie ćw. 25c/39
scan strony str.39 (dyktanda rytmiczne)
scan strony str.38 (grupy rytmiczne)
Śpiewaj w kluczu wiolinowym:
nagranie: Ćw.18/10
Proszę wpisać imię i pierwszą literę nazwiska jako nickname
Temat: Muzycznie - patriotycznie. Ćwiczenia.
Jedzie, jedzie na kasztance, na kasztance siwy strzelca strój, siwy strzelca strój.
Hej, hej, komendancie, Miły wodzu mój!
Gdzie szabelka twa ze stali? twa ze stali? Przecież idziem w bój,przecież idziem w bój
Hej, hej, komendancie,Miły wodzu mój!
Gdzie twój mundur jeneralski, jeneralski Złotem naszywany? złotem naszywany?
Hej, hej, komendancie, Wodzu kochany!
Dyktando melodyczne:
scan 15ab/ 36 i nagranie 15a, 15b
scan str 37 - ćwiczenia słuchowe
Utrwalenie gamy G-dur:
Czytanie nut głosem: scan str 13
https://kahoot.it/challenge/0142614?challenge-id=ef51c316-4e66-4914-b285-e246772032c0_1605789035865
ćw.40/14 - akompaniament do ćwiczenia
ćw.40/14 - melodia z akompaniamentem
Dyktando melodyczne:
scan 15ab/ 36 i nagranie 15a
Temat: Ćwiczenia
W dzień Bożego Narodzenia
radość wszystkiego stworzenia:
ptaszki do szopy zlatują,
Jezusowi przyśpiewują.
Temat: Nazwy oktaw i przenośniki oktawowe.
Tym razem zadanie dla tych, którzy lubią liczyć linie dodane dolne i dodane górne. Zadanie, które wykonacie mają za zadanie uporządkować wiedzę, którą dotychczas już opanowaliście - grając na instrumentach i poznając różne utwory muzyczne.
Każdy z Was grając na instrumencie ma do dyspozycji pewien zakres dźwięków - nazywamy go SKALĄ.
Zapisz w zeszycie temat lekcji, a pod tematem dźwięki - które potrafisz zagrać na swoim instrumencie np. skrzypce: g-a (dwukreślne), albo Fortepian A (subkontra) - c (pięciokreślne)
Wykonaj zadania w książce, które znajdują się na stronach 46-47. To taka matematyka muzyczna.
Test sprawdzający
1. Przećwicz jeszcze raz
ILOŚĆ ZNAKÓW
TRÓJDŹWIĘKI TRIADY
ZNAKI I STOPNIE GAMY
2. Zerknij do książki na strony 8-23 (tylko tonacje durowe). Możesz dla ćwiczenia w każdej gamie podpisać stopnie i przypomnieć sobie dźwięki trójdźwięków triady. Spójrz też na znaki przykluczowe - jak się nazywają i gdzie leżą w kluczu basowym i wiolinowym.
3. Podejdź do testu sprawdzającego:
https://kahoot.it/challenge/05050514?challenge-id=ef51c316-4e66-4914-b285-e246772032c0_1586892979015
Temat: Progresja
Treść lekcji:
https://www.youtube.com/watch?v=cbFOnZi59DY&t=31s
Zadania w podręczniku:
ćw. 3 strona 81 (w tym ćwiczeniu jest błąd - w dwutakcie nr 2 zagrałam - "g" i "h" zamiast "a" i "c" - błąd zauważyła uczennica)
strona 82
nagrania pomocnicze (urozmaicające lekcję):
Koncert Vivaldiego
https://www.youtube.com/watch?v=eTPiZup0QmM
Kum i Kuma
https://www.youtube.com/watch?v=jyQ68fYSMmE
Temat: Ćwiczenia wykonawcze i przygotowujące do napisania dyktanda zdalnego.
Przygotowanie do dyktanda:
Spróbuj samodzielnie zapisać dyktanda. Następnie sprawdź na swoim instrumencie, lub na klawiaturze, czy napisałeś (-łaś) dobrze. Rozwiązanie podam na następnych zajęciach. Wtedy też napiszemy dyktando na ocenę. Przed każdym przykładem podaję dwa takty pulsu.
ćw. 15 a) str 36
https://drive.google.com/open?id=1ypzglOor8hwu4ZJnk2hJush6JZIW4cVK
ćw. 15 b) str 36 (nagrane dwa razy, najpierw szybko potem wolniej)
https://drive.google.com/open?id=1CDoOELF4IRfB3rBPJzZ47artnVrrxFwb
Sprawdź czy dyktanda napisałeś (-łaś) poprawnie
Zadanie pisemne w zeszycie
Po analizie i ponownym przesłuchaniu zapisz w zeszycie temat lekcji i zdalne dyktando, które ocenię. Możesz słuchać wiele razy, zatrzymywać w różnych momentach - ale tym razem, aby być "fair" w stosunku do mnie i innych uczniów umawiamy się, że nie sprawdzamy wyniku na klawiaturce lub swoim instrumencie tylko przysyłamy zdjęcie zapisu jedynie po analizie słuchowej.
Dyktando - przykład zagrany jest trzy razy (z akompaniamentem, szybko i wolno)
https://drive.google.com/open?id=1MUj4q3u35N1fNgAjXgqojvXiALzUhZbS
Temat: Grupowanie wartości rytmicznych w taktach ósemkowych i ćwierćnutowych - przygotowanie do prawidłowego wykonania ćwiczeń
Zapoznaj się z tabelkami na stronie 26:
wartości rytmiczne i pauzy
grupowanie wartości rytmicznych
Zapoznaj się z filmikami:
Grupowanie wartości rytmicznych w taktach ćwierćnutowych
Grupowanie wartości rytmicznych w taktach ósemkowych
Sprawdź swoją wiedzę:
https://learningapps.org/watch?v=pfae54fzt20
Jako zadanie do wykonania - proszę, abyście przygotowali ćwiczenia do wykonania w następujący sposób:
ćw. 1-5/27 zapisz nad grupami początek każdej kolejnej ćwierćnuty (grupy ósemkowej, szesnastkowej) tak jak w przykładzie
ćw. 16-19/29 zapisz nad grupami początek każdej kolejnej ćwierćnuty z kropką (grupy ósemkowej złożonej z trzech ósemek, szesnastkowej) tak jak w przykładzie (w taktach ósemkowych liczymy ósemki):
Podaję rozwiązanie zadań z grupami szesnastkowymi.
Ćwiczenie wykonawcze:
Takty ćwierćnutowe - głośno licząc ćwierćnuty wykonuj ćwiczenia. Możesz włączyć w domu metronom. Ćwicz w wolnym tempie.
Takty ósemkowe - początkowo wykonuj licząc głośno każdą ósemkę. Stopniowo staraj się wprowadzić tupnięcie nogą w momencie rozpoczęcia każdej grupy - te ósemki które zostały zaznaczone na poprzedniej lekcji. Na końcu wykonaj ćwiczenie bez liczenia - tylko z tupnięciem nogą na początek każdej grupy.
Ważne!!!
Jeśli masz kłopoty (manualne, z cierpliwością, z koordynacją ruchową i inne) to:
lepiej wykonaj dwa takty bezbłędnie niż całe ćwiczenie byle jak.
ćw. 6 str. 54 - Ludwig van Beethoven: Wariacje "Nel cor piu"
- TRYTON brzmi NIEŁADNIE ("coś tu chrypi, skrzypi, brzęczy")
- TRYTON zapisujemy CZASEM JAK KWINTĘ, a CZASEM JAK KWARTĘ ("raz czterema są stopniami, lub też mogą być kwintami")
- TRYTON to TRZY CAŁE TONY inaczej SZEŚĆ PÓŁTONÓW ("z półtonami wejdźmy w zmowy naliczymy ich tam sześć")
Teraz czas na ćwiczenia słuchowe ze strony 55. Po wykonaniu ćwiczeń słuchowych prześlij zdjęcie tej strony na mój mail.
Przed wykonaniem ćwiczenia 7 ze strony 55 posłuchaj:
kwarta zwiększona i jej rozwiązanie
kwinta zmniejszona i jej rozwiązanie
najpierw prezentuję trzy interwały następnie gram głośniej i dłużej jeden z nich
(wskazówka: w przykładach należy wstawić jeden znak i nigdy nie wstawiaj na początku
Jak prawidłowo budować interwały
od dźwięku g (razkreślnego) w górę 2, 3, 4, 5 i 8
od dźwięku f (razkreślnego) w dół 2>, 3>, 4, 5 i 8
Słuchaj tylko interwałów: pryma, sekunda, tercja, kwarta, kwinta i oktawa - czyli odznacz (głośniczkiem) pozostałe, aby były nieaktywne i ćwicz codziennie do osiągnięcia ok. 75 % poprawności.
http://www.dur-moll.pl/fortepian.htm
Zapoznaliście się z filmikiem Jak prawidłowo budować interwały.
Wykonaj zeszycie zadanie: zbuduj interwały w górę wykorzystując wiedzę o budowaniu interwałów z tego filmiku. Melodia którą tworzą dźwięki przez Was dopisane jest bardzo, bardzo słynna.
Temat: Grupowanie wartości rytmicznych. Ćwiczenia harmoniczne i utrwalenie tonacji B-dur
str 26 - grupowanie wartości rytmicznych
Akord - funkcja harmoniczna ćw.20 str. 37
Temat: Ćwiczenia w tonacji B-dur
Nagrania:
ćw. 82 str 23 - sam akompaniament
ćw. 82 str 23 - z akompaniamentem
ćw. 81 str 22 - sam akompaniament
ćw. 81 str 22 - z akompaniamentem
Dyktando:
Temat: Synkopa za pomocą łuku. Ćwiczenia - utrwalające.
Grupowanie wartości rytmicznych w taktach ćwierćnutowych i ósemkowych - trening estetyki pisma nutowego - zadanie na ocenę.
Zastosowanie łuku - ćwiczenia wykonawcze
Dyktando: Jacques Offenbach "Kankan" - fragment - dyktando na ocenę
Temat: Tańce
Zadanie pisemne z książki
W miarę możliwości - po określeniu tonacji tańca - spróbujcie zaśpiewać melodie. Użyjcie klawiaturki interaktywnej - jako pomocy.
Na stronach 88 i 89 są podane przykłady tańców narodowych. Spróbuj licząc głośno wyklaskać rytm charakterystyczny dla każdego tańca (na fioletowym tle).
Aby utrwalić: zapisz po jednym przykładzie rytmu charakterystycznego każdego tańca do zeszytu, a następnego dnia spróbuj dopisać nazwę tańca przy tym rytmie (nie zerkając do książki). Następnie sprawdź, czy dobrze jest dopasowane. Brawa dla tych, którym uda się bezbłędnie.
Temat: Czytanie nut głosem i wędrówka po tonacjach durowych do dwóch znaków
Posłuchaj i zaśpiewaj (ćwiczenia ze strony 112-113) najpierw razem z nagraniem, potem samodzielnie:
Polka
https://drive.google.com/open?id=1iZGjMeMbxm_pQAUjKysKIJyM-Jniy8Ot
Walc
https://drive.google.com/open?id=18H2BP4O7ZuxbWAqz5cE554zRN4yL_tQn
Samodzielnie zagraj ćwiczenie - wykorzystując własny instrument lub klawiaturkę interaktywną, następnie naucz się śpiewać. Jeśli stanowi to dla Ciebie problem - możesz wesprzeć się nagraniem:
krakowiak str. 88
https://drive.google.com/open?id=1nqLN5pAjHRYi4k5rdzRXEvM_odpakzn1
kujawiak str. 89
https://drive.google.com/open?id=1a7WP_N-BjNq-qVRNaSseIkAhBYetCYpw
Nauczone ćwiczenia nagraj lub zadzwoń, aby wykonać je przez telefon
Ćwiczenia utrwalające wiedzę o tonacjach durowych do dwóch znaków przygotowujące do testu sprawdzającego:
ILOŚĆ ZNAKÓW
TRÓJDŹWIĘKI TRIADY
ZNAKI I STOPNIE GAMY
Temat: Trening z literatury muzycznej
Johannes Brahms "Taniec węgierski"
Fryderyk Chopin "Mazurek op. 68 nr 3"
Giuseppe Verdi "Marsz triumfalny" z opery "Aida"
Temat: Z bemolami "za pan brat"
Giuseppe Verdi "Marsz triumfalny" z opery "Aida"
krótkie dyktanda w tonacji B-dur
ćwiczenia w tonacji g-moll
Temat: Zapisywanie tematu wariacji
Dyktando 15/69
str 116 - ćwiczenia powtórkowe
Temat: Tonacja g-moll - ćwiczenia słuchowe
zadania słuchowe ze strony 62
Temat: Tonacja g-moll
ćw.12/61 - materiał do ćwiczenia solfeżu
Temat: Progresja i przewroty interwałów - ćwiczenia
Przewroty interwałów omówię na lekcji zdalnej. Po lekcji zdalnej umieszczę dodatkowe wskazówki jak rozumieć temat Temat jest na stronie 77 w podręczniku.
Oto film, który może Was wprowadzić w tematykę:
https://www.youtube.com/watch?v=yjyysJ5DfoI
Zapisz temat lekcji, pod tematem przepisz lub wydrukuj - dyktando do uzupełnienia (możesz próbować uzupełniać samodzielnie, ale lepiej wydrukuj, bądź przepisz przykład do zeszytu i w piątek uzupełnimy wspólnie):
Nagrania:
Piosenka harcerska - Sosna - linia melodyczna
Piosenka harcerska - Sosna - Podkład do śpiewania słowami
Piosenka harcerska - Sosna - Prezentacja piosenki filmowa
Tekst piosenki:
https://spiewnik.wywrota.pl/piosenki-harcerskie/bieglas-zboczem/chwyty-tekst
Temat: Pentatonika
Temat: Z piosenką za pan brat
Zapisujemy melodię piosenki w tonacji d-moll
Temat: Ćwiczenia powtórkowe
str 116 - ćwiczenia powtórkowe
Tańce - przykłady:
czardasz - wyklaskanie rytmu charakterystycznego
bolero - triola szesnastkowa w grupie szesnastkowej
Temat: Elementy dzieła muzycznego - przypomnienie. Polonez - polski taniec narodowy - utrwalenie. Na przykładzie Poloneza Wojciecha Kilara z filmu "Pan Tadeusz"
Na audycjach muzycznych poznawaliśmy kolejno elementy dzieła muzycznego. Niektóre z nich zaprezentowane są w bardzo ciekawy sposób w poniższym filmie. Zachęcam do obejrzenia wspólnie z Rodzicami.
Temat: Zadania podsumowujące wiedzę i umiejętności
Prezentuję Wam jak powinno brzmieć ćwiczenie ze strony 116. Posłuchajcie i sprawdźcie, czy dobrze zapisaliście:
H. Purcell Aria
Prezentuję Wam Wakacyjny ragtime ćw. 2 ze strony 117. Zaśpiewajcie solmizacją po przesłuchaniu. Do nagrania możecie wykonać gestodźwięki, lub wystukać rytm zaproponowany przez autora ćwiczenia:
ćwiczenie 2 strona 117
Zapiszcie w zeszycie definicje pokrewieństwa gam ze strony 109:
Pokrewieństwo równoległości......
Pokrewieństwo równoimienności......
Pokrewieństwo kwintowe.....
Następnie posłuchajcie nagranych przykładów - obserwując jednocześnie zmianę tonacji. Zachęcam do śpiewania jednoczesnego z moim wykonaniem na pianinie:
ćwiczenia ze strony 109
Na stronach 116-118 są zadania-łamigłówki i inne ćwiczenia kompletujące wiedzę z Kształcenia słuchu, ale i z Audycji muzycznych. Spróbujcie się z nimi zmierzyć.
Temat: Melodie dzieciństwa
ćwiczenie 1
Zapisz melodię znanej kołysanki:
W melodii występują różne trójdźwięki - zaznacz je
ćwiczenie 2
Posłuchaj piosenki"Laleczka z saskiej porcelany"
https://www.youtube.com/watch?v=S8cgNhzeFtI
Zaśpiewaj solmizacją i literami piosenkę.
ćwiczenie 3
Zapoznaj się z piosenką Witolda Lutosławskiego: "Ptasie plotki"
https://www.youtube.com/watch?v=OLzV_MKxATg
Spróbuj uzupełnić zapis melodii
ćwiczenie 4
Zapisz melodię znanej kołysanki:
W melodii występuje trójdźwięk molowy oraz gama molowa w odmianie harmonicznej. Zakreśl te momenty w zapisanej melodii.
ćwiczenie 5
Wszystkie dzieci nasze są - zaśpiewaj refren piosenki literami i solmizacją
Zadanie domowe:
Jeśli Ci się uda wykonaj wszystkie ćwiczenia. Jedno z nich, które uważasz, że najlepiej wykonałeś (wykonałaś) prześlij.
Temat: Nie ma jak u Mamy...
na lekcji będziemy pisać melodie piosenek dla Mamy.
Przygotowałam jedną piosenkę "dziecięcą" - żeby łatwiej było napisać melodię oraz jedną piosenkę "dorosłą" - do odnalezienia błędów w melodii.
Piosenka "dziecięca" (Zespół Arka Noego)
https://www.youtube.com/watch?v=pamULWD7hzY
Posłuchaj oryginału. Zauważ, że ta sama melodia powtarza się cztery razy.
Następnie
Posłuchaj czterotaktowej melodii zwrotki granej na pianinie w tonacji C-dur i staraj się ją zapisać.
(do znaku powtórki). Powtórzyłam dwa razy, a przed zagraniem podałam puls ósemkowy.
https://drive.google.com/open?id=1Jss0JkXS7VIFMo3QkHbUDVlh2wfBlnsj
Posłuchaj czterotaktowej melodii refrenu granej na pianinie w tonacji C-dur i staraj się ją zapisać. (kolejne cztery takty)
https://drive.google.com/open?id=1Odh046l7_XjIGQ9K0iFb6d9LyOaqetQN
Zapis melodii piosenki prześlij
Piosenka "dorosła" (Wojciech Młynarski "Nie ma jak u Mamy")
https://www.youtube.com/watch?v=oasNg-d-luA
Znajdź miejsce gdzie zaczyna się melodia refrenu i przesłuchaj kilka razy, aby melodia pozostała w Twojej pamięci. Następnie spójrz na nuty i staraj się wychwycić błędy. Wersję poprawioną przepisz do zeszytu lub napisz w programie i prześlij.
Temat: Program nutowy
Poznawanie programu nutowego
https://msa-kszt-aud.blogspot.com/2020/05/program-nutowy.html
Pod koniec tygodnia (po zapoznaniu z programem na lekcjach lub samodzielnie) prześlij uzupełniony tekst:
"Program nutowy w przyszłości może mi się przydać (do) .........................................................
Poznając program nutowy najbardziej zainteresowało mnie w jaki sposób można (np. notować dźwięki, odtwarzać muzykę, wstawiać określenia dynamiczne itd. itp.) ............................................................................................................................................"
Zadanie dla chętnych:
Przepisz w programie piosenkę
Postaraj się zapisać właściwie wysokości dźwięków i wartości rytmiczne, spróbujcie dopisać tekst piosenki. Piosenkę zapisz w formacie pdf.
Piosenkę będziemy zapisywać na lekcji zdalnej. Do czasu lekcji bawcie się programem, aby poznać jego tajemnice.
Dodatkowo proponuję spróbować przepisać ćwiczenie 11 ze strony 74 uwzględniając wszystkie oznaczenia agogiczne, artykulacyjne i dynamiczne.
A co robi się w momencie, kiedy u dzieci, podczas zajęć zauważy się jakieś nieprawidłowości związane ze słuchem? Na pewno konieczne jest wykonanie wszystkich badań. Pomocna może być również oferta https://audiomedika.pl/ , gdzie dostępne są niewidoczne aparaty słuchowe. Okazuje się, że sporo osób na co dzień ich potrzebuje.
OdpowiedzUsuń