kliknij tutaj aby powrócić na stronę startową

Audycje muzyczne (Wiedza o muzyce) - drugi rok nauki

Podręcznik:

  • Agnieszka Kreiner-Bogdańska "W krainie muzyki" (podręcznik na 3 lata nauki)
  • Zeszyt 32-kartkowy w kratkę
  • Wyposażenie piórnika: ołówek, gumka, kredki, długopis, temperówka


DZIAŁ 1: PODZIAŁ INSTRUMENTÓW

Temat: Podział instrumentów

Jak dzielimy instrumenty


plansza z instrumentami:


Zadania do wykonania:

grupy instrumentów

memory

nazwy partyturowe (włoskie)

Maurice Ravel "Bolero"


Temat: O mowie i śpiewie (str.76-77)

Przykłady muzyczne:

Zbigniew Wodecki "Lubię wracać"

"Lubię wracać" - aranżacja Piotr Janczak na chór męski (wykonanie "Polski Chór Męski")

"Greensleeves" w wykonaniu zesp. "King's Singers"

"If ye love me" w wykonaniu "King's Singers"

Chór dziecięcy muzyka z filmu "Pan od muzyki"

Chór dziecięcy muzyka z filmu "Pan od Muzyki" (2)

Chór chłopięcy

Między innymi: Chłopięcy chór Poznański "World On Our Shoulders"

Muzyka kompozytorów XX i XXI wieku (koncertowy repertuar chóralnej sztuki)

Chór + orkiestra - Morricone - składanka filmowa (chór wokaliza)

gospel - chór

musical - west side story

High school musical


Zadanie:

Napisz krótką notatkę o ulubionym wokaliście (zespole wokalnym). Postaraj się swoimi słowami wyjaśnić dlaczego lubisz jego głos, używając terminów muzycznych. 


Temat: Głos ludzki. Słynni soliści

Sopran (Violetta Villas)

Alt (Ewa Demarczyk)

AltJ.S. Bach - Aria Alto "Ein ungefärbt Gemüte" from Cantata BWV 24

Tenor (Jan Kiepura)

Bas (Bernard Ładysz)

Anna German (sopran)

Pojęcia: rodzaje głosów - koloraturowy, liryczny, dramatyczny, charakterystyczny

Sopran, Alt, Tenor, Bas - głosy ludzkie

Ustawienie głosów chóralnych - zabawa

Przykłady:

"Greensleeves" w wykonaniu zesp. "King's Singers"

Chór dziecięcy muzyka z filmu "Pan od muzyki"

Chór dziecięcy muzyka z filmu "Pan od Muzyki" (2)

Chór chłopięcy

Chór żeński - S. Moniuszko "Prząśniczka"

Chór męski - "My pierwsza brygada"





DZIAŁ 2: OMÓWIENIE INSTRUMENTÓW

Temat: Instrumenty strunowe - szarpane

Gitara

I. Albeniz "Leyenda (Asturias)" z cyklu "Pieśni Hiszpańskie" - wyk. Andres Segovia

Harfa

brzmienie harfy celtyckiej

brzmienie harfy


zadanie 1: układamy pytania do wiadomości z filmu i książki

zadanie 2: Krzyżówka, której hasłem głównym jest "Harfa", a pozostałe wiążą się z elementami dzieła muzycznego

zadanie 3: Krzyżówka, której hasłem głównym jest "Gitara", a pozostałe dotyczą elementu artykulacji



Temat: Instrumenty smyczkowe

Tabela - podobieństwa i różnice

Kwartet smyczkowy na wesoło


Temat: Instrumenty smyczkowe

Tabela - podobieństwa i różnice

Kwartet smyczkowy na wesoło

Filmy edukacyjne

skrzypce

Pytania do filmu i tekstu z książki:

1. Którą ręką trzymany jest smyczek?

2. Na jakie elementy muzyczne ma wpływ prowadzenie smyczka?

3. Jakim sposobem można zagrać na skrzypcach akord złożony z czterech dźwięków?

4. Co to są flażolety?

5. W jakim kluczu notujemy partię skrzypiec?

6. Wymień struny skrzypcowe oraz określ interwał w jakim są strojone.

7. Jaka jest skala skrzypiec?

8. Którego skrzypka w historii muzyki posądzano, że zaprzedał duszę diabłu?


altówka

1. Porównaj altówkę i skrzypce pod względem wielkości. Który z instrumentów jest większy?

2. O jaki interwał niżej może grać altówka?

3. Wymień struny altówki oraz określ interwał w jakich są strojone.

4. W jakich kluczach notujemy partię altówki?

5. Jak określana jest barwa dźwięku tego instrumentu?


wiolonczela

1. Wiolonczela to jedyny instrument smyczkowy, który wymaga stałej pozycji grającego. Jaka to pozycja?

2. W jakich interwałach strojone są struny wiolonczeli i wymień te struny.

3. W jakich kluczach zapisujemy partię wiolonczeli?

4. Czym różni się smyczek wiolonczelowy od skrzypcowego?

5. Podaj skalę instrumentu?

6. Wymień dwóch słynnych wiolonczelistów.


kontrabas

1. Kształt pudła rezonansowego kontrabasu różni się nieco od innych instrumentów smyczkowych. Opisz różnice.

2. Kontrabas jest instrumentem transponującym. O jaki interwał niżej brzmią dźwięki zapisane?

3. W jakim kluczu notujemy partię kontrabasu?

4. Wymień 4 podstawowe struny kontrabasu oraz powiedz w jakich interwałach są strojone?

5. Niektóre kontrabasy mają jeszcze piątą strunę. Ta dodatkowa struna jest niżej, czy wyżej brzmiąca od podstawowych?

6. Ile metrów ma kontrabas?

7. Kontrabas jest częścią orkiestry symfonicznej, ale też jest bardzo ważnym instrumentem w zespołach. Jakich?



Temat: Klawesyn i fortepian


Klawesyn

Pytania:

1. Co to znaczy że instrument należy do grupy chordofonów?

2.  Opisz krótko mechanizm wydobywania dźwięku w klawesynie.

3. Jakie mamy rejestry w opisywanym klawesynie i po co używamy rejestrów?

4. Jaka jest różnica pomiędzy dwoma klawiaturami w opisywanym klawesynie?

5. Przy jakich instrumentach stoi klawesyn w zespole i dlaczego?

6. Co to znaczy bas cyfrowany?

Fortepian

Pytania:

1. Opisz jak działa mechanizm młoteczkowy

2. Który pedał - prawy czy lewy nazywamy "una corda" i w jakim celu się go stosuje?

3. Który pedał - prawy czy lewy unosi tłumiki i w jakim celu?

4. Wymień rodzaje artykulacji jaką może grać pianista.

5. Czy w orkiestrze występuje fortepian?

6. Co to znaczy dźwięk preparowany?

7. Opisz krótko wszechstronność fortepianu na podstawie filmu, własnych obserwacji


Temat: Akordeon i organy

Instrumenty dęte klawiszowe zwane też miechowymi

akordeon

organy

organy - Gdańsk Oliwa

organy w Leżajsku


Temat: Instrumenty klawiszowe

Instrumenty klawiszowe - test



Temat: Literatura muzyczna: akordeon, organy, fortepian, klawesyn

Słynni pianiści:

Rafał Blechacz - laureat konkursu Chopinowskiego - fortepian jako instrument solowy

Glenn Gould - niezastąpiony interpretator muzyki J.S. Bacha - przykład utworu, gdzie fortepian pełni funkcję instrumentu solowego (koncert solowy z orkiestrą)

Oscar Peterson - pianista i kompozytor jazzowy


Przykład utworu w którym rola fortepianu nie ogranicza się tylko do typowego towarzyszenia (akompaniowania):

Karol Szymanowski "Źródło Aretuzy" - fortepian jako instrument w zespole


Utwory do zapamiętania:

Yann Tiersen "La valse d'Amelie"

Astor Piazzola "Liebertango"

Jan Sebastian Bach "Toccata i fuga d-moll"

Charles Gounod "Ave Maria"

Louis-Claude Daquin "Kukułka"

Jean Philippe Rameau "Tamburyn"

Fryderyk Chopin "Polonez As-dur"

Karol Szymanowski "Źródło Aretuzy"


Temat: Instrumenty perkusyjne s.120-130

Podział (1): 

  • o określonej wysokości dźwięku
  • o nieokreślonej wysokości dźwięku
Podział (2)
  • idiofony
  • membranofony
Prezentacja:

KASTANIETY (FLAMENCO)

Po omówieniu wszystkich instrumentów będzie sprawdzian. Na co powinniście zwracać uwagę ucząc się:

1) Na wygląd instrumentu - żeby umieć prawidłowo podpisać ilustrację

2) Na brzmienie - żeby umieć słuchowo rozpoznać instrument

3) Na przynależność do grupy (podział z początku lekcji)


Temat: Instrumenty perkusyjne - powtórzenie

Sprawdzian wiadomości - instrumenty perkusyjne


Temat: Trąbka

trąbka

Notatka z filmu i wiadomości z książki:

  1. Do jakiej grupy instrumentów należy trąbka?
  2. Jak brzmi włoska nazwa tego instrumentu oraz skrót?
  3. Co należy zrobić aby zmienić wysokość dźwięku?
  4. Opisz wygląd trąbki.
  5. Jak działają wentyle (tłoki)? str. 94
  6.  Jaka jest skala trąbki w pisowni? str. 95
  7. Czy trąbka należy do instrumentów transponujących?
  8. Jaką artykulacją można grać na trąbce? str. 95
  9. Co to znaczy trąbka naturalna?
  10. W jakim kluczu zapisujemy partię trąbki?
  11. Jakie znamy rodzaje trąbek?
  12. Jak nazywają się "przyrządy" wkładane w czarę głosową, które powodują zmianę barwy dźwięku instrumentu?



Temat: Trąbka i waltornia - porównanie

gra edukacyjna

Waltornia

  1. Do jakiej grupy instrumentów należy waltornia?
  2. Jak brzmi włoska nazwa tego instrumentu oraz skrót?
  3. Co należy zrobić aby zmienić wysokość dźwięku?
  4. Opisz wygląd waltornii.
  5. Jak działają wentyle (tłoki)? str. 94
  6.  Jaka jest skala waltornii w pisowni? str. 97
  7. Czy waltornia należy do instrumentów transponujących?
  8. Jaka jest inna nazwa waltonii?
  9. Co to znaczy róg naturalny?
  10. W jakim kluczu zapisujemy partię waltornii?
Muzyka do filmu (Hans Zimmer) Gladiator - na początku pięknie słychać waltornie


Temat: Trąbka - sprawdzenie wiadomości

test (zaległy) 

test (trąbka)


Temat: Puzon str. 96

puzon

  1. Do jakiej grupy instrumentów należy puzon?
  2. Jak brzmi włoska nazwa tego instrumentu oraz skrót?
  3. Co należy zrobić aby zmienić wysokość dźwięku?
  4. Opisz wygląd puzonu.
  5. Jak działa suwak?
  6.  Jaka jest skala puzonu?
  7. Czy puzon należy do instrumentów transponujących?
  8. W jakim kluczu zapisujemy partię puzonu?


Temat: Instrumenty dęte blaszane - powtórzenie

TEST SŁUCHOWY

Test teoretyczny - wchodzimy na lekcji!!!!!!!

Test trąbka - zaległa kartkówka



Temat: Powtórzenie wiadomości o instrumentach dętych blaszanych

gra edukacyjna - porównanie (Waltornia i Trąbka)

gra edukacyjna - uzupełnianka (Tuba)

gra edukacyjna - uzupełnianka (Puzon)

Tabelka pomocna w nauce

 

Trąbka

Waltornia

Puzon

Tuba

Skala

 

 

 

 

 

Klucz

 

 

 

 

 

Transponuje czy nie transponuje

 

 

 

 

Wentyle czy suwak

 

 

 

 

 

Własne określenie barwy dźwięku

 

 

 

 

Nazwa włoska

 

 

 

 

 

Skrót

 

 

 

 

 

Przykłady muzyczne z poprzednich lekcji do opanowania:

Muzyka do filmu (Hans Zimmer) Gladiator

H. Kuźniak "Vabank"


Orkiestra Reprezentacyjna Wojska Polskiego

Wynton Marsalis - improwizacja na trąbkę

Instrumenty dęte w połączeniu z głosami

https://epodreczniki.pl/a/jaki-to-instrument-zagadki-muzyczne/DdWtTokVO


Temat: Flet poprzeczny

budowa fletu

film edukacyjny

flet solo

flet z fortepianem

flet barokowy

zadanie indywidualne: klarnet - referat


Temat: Klarnet

referat oraz informacje z książki - notatki

klarnet

klarnet basowy

George Gershwin "Błękitna rapsodia" (glissando klarnetowe)

melodia tradycyjna

lato z radiem - Polska Dziadek

o "Polce Dziadek"

W.A. Mozart "Koncert klarnetowy A-dur" cz.2



Temat: Saksofon

Referat i prezentacja instrumentu na żywo

Rodzina saksofonów

Saksofon solo

Wirtuoz saksofonu

standardy muzyki jazzowej na saksofon (Tears in Heaven - Eric Clapton) oryginał

standardy muzyki jazzowej na saksofon (Ain't No sunshine) oryginał


Temat: Obój

Kartkówka - klarnet, flet, saksofon

Obój

Ennio Morricone - temat główny - Misja

Rożek angielski

J. Williams - Lista Schindlera

A. Dworzak - Symfonia nr 9 - część II

Fagot

Porównanie barwy fagotu i skrzypiec na podstawie wirtuozowskiego utworu na skrzypce solo 

Nicollo Paganini "Kaprys na skrzypce solo nr 5" w wykonaniu oryginalnym na skrzypce i w wersji na fagot

i w wersji rozrywkowej

S. Prokofiew "Piotruś i Wilk"


Temat: Instrumenty muzyczne - podsumowanie

Utworem, który jest chyba najlepszym "studium orkiestry" i instrumentów w niej występujących jest Bolero Ravela. Posłuchajcie utworu - wypisując kolejno występujące instrumenty, które wykonują główne tematy. W pewnym momencie  tematy główne zaczynają grać różne grupy instrumentów. Jeśli będzie możliwe - też spróbujcie i te grupy określić np. smyczki, albo instrumenty dęte blaszane. Zadanie to wykonajcie na brudno. Wkrótce napiszę zadanie, które pokaże czy prawidłowo określiliście instrumenty i ich kolejność.

https://www.youtube.com/watch?v=mhhkGyJ092E

Podaję w rozsypce instrumenty lub grupy instrumentów, które wykonują tematy. Waszym zadaniem będzie zapisanie we właściwej kolejności do momentu wejścia melodii w pierwszych skrzypcach (11'20):

  • saksofon sopranowy
  • obój miłosny
  • klarnet Es
  • klarnet
  • flet
  • fagot
  • puzon
  • dęte drewniane
  • oboje klarnety i rożek
  • saksofon temorowy
  • flet i trąbka
  • pikuliny i czelesta


DZIAŁ 3: ZAWODY MUZYCZNE

Temat: Zawód muzyczny - dyrygent i kompozytor

Kompozytor

Zauważyliście z pewnością - że o ile małe zespoły muzyczne nie potrzebują dyrygenta, zaś orkiestra symfoniczna potrzebuje.
Na dzisiejszej lekcji postaramy się określić funkcję dyrygenta i poznać jego pracę.
Proponuję obejrzenie filmu o młodych dyrygentach - którzy dopiero uczą się zawodu:
https://www.youtube.com/watch?v=Hxd0mwbVeoU

Po obejrzeniu zadanie:
Dwie rzeczy materialne dyrygent musi mieć oprócz fraka. Są to:
Batuta i Partytura

http://www.muzykotekaszkolna.pl/artykuly/dyrygent-orkiestrownik/

Zapiszcie jednym lub dwoma zdaniami definicję tych dwóch pojęć w zeszycie. A następnie na podstawie filmu postarajcie się w punktach lub w formie pisemnej wypowiedzi odpowiedzieć na pytanie:

Jakie cechy i umiejętności musi posiadać dobry dyrygent?



Temat: Zawód muzyczny - reżyser dźwięku

Oglądnij film
https://www.youtube.com/watch?v=oRDJ6bFnnDU


Odpowiedz na pytanie:
Co najbardziej utkwiło Ci w pamięci (zainteresowało Ciebie) po wysłuchaniu lekcji?




Jest darmowy program do amatorskiej pracy nad dźwiękiem. Jeśli ktoś z Was chce się pobawić w reżysera dźwięku - może pobrać program i poszukać jakie kryje on możliwości. To zadanie tylko dla chętnych i zainteresowanych tematem.

https://www.audacityteam.org/download/


Temat: Kapele ludowe. Lutnik - artysta, czy rzemieślnik?

Wiele razy słuchaliśmy dzieł muzycznych na Orkiestrę o ogromnym składzie. Mieliście okazję posłuchać partii różnych instrumentów solo, w tzw. rodzinach np. dęte drewniane, dęte blaszane, kwintet smyczkowy. Takie orkiestry obecnie opanowały sale koncertowe. Oprócz wielkiej orkiestry symfonicznej są też inne zespoły np. kameralne, perkusyjne, orkiestry dęte, orkiestry smyczkowe i wiele innych.

Dlaczego tak jest?

Ponieważ muzycy lubią grać wspólnie, razem muzykować. Tak było zawsze.

Dzisiaj chciałabym pokazać Wam kapele ludowe. To właśnie zespoły, które pokazują nam dzisiaj, że potrzeba wspólnego muzykowania jest naturalna i istniała już od bardzo dawna.

Prymitywne instrumenty tworzone przez lokalnych budowniczych wiejskich z czasem udoskonalały się. I dziś niektóre z nich - w tej doskonalszej formie słyszymy na salach koncertowych.


Kapela góralska
Na filmiku - brzmienie kapeli góralskiej oraz słowo o wykonywaniu instrumentów oraz okazja posłuchania góralskiej gwary:

Na filmiku - brzmienie kapeli góralskiej oraz słowo o basach:

Kapela mazowiecka - zamiast instrumentu basowego - instrument perkusyjny


Zadanie domowe:
Artysta kojarzy nam się z: malarzem, rzeźbiarzem
Rzemieślnik kojarzy nam się z krawcem,  stolarzem
1. Napisz - Czy twoim zdaniem lutnik to artysta, czy rzemieślnik? Uzasadnij na podstawie informacji zawartych w filmach.


2. Jak nazywał się dziewiętnastowieczny etnograf polski, który zapisywał melodie ludowe?


DZIAŁ 4: ZESPOŁY

Temat: Muzykowanie zespołowe na przestrzeni wieków

Podaję do posłuchania przykłady muzyczne poukładane w kolejności historycznej. Zwróćcie uwagę przede wszystkim na skład instrumentalny. Zwróćcie też uwagę na pracę dyrygenta, na piękno każdego instrumentu przypominając sobie zawód lutnika, wyobraźcie sobie, że jesteście reżyserami dźwięku - i co w nagraniu szczególnie chcielibyście pokazać. Zwróćcie uwagę też na możliwości i skalę instrumentów. Możecie wasze spostrzeżenia opisać i przesłać do mnie. To takie podsumowanie wiedzy z całego roku.

Zespół ludowy:



Zespół renesansowy:
https://www.youtube.com/watch?v=t59s3MCDAew

Zespół barokowy:
https://www.youtube.com/watch?v=4b0dCjD-y5M

Orkiestra klasyczna:
https://www.youtube.com/watch?v=guFtLJjRuz4

Orkiestra romantyczna:
https://www.youtube.com/watch?v=cQFjDBFXN58

Orkiestra o powiększonym składzie instrumentów perkusyjnych, chór i solistów:
https://www.youtube.com/watch?v=JpO4A1JQ8rY

Zespół jazzowy:
https://www.youtube.com/watch?v=NTJhHn-TuDY


Temat: Orkiestry dęte

Na wstępie coś rozrywkowego
https://www.youtube.com/watch?v=fcvqLRCQ2tA

Orkiestra dęta niezastąpiona w reprezentacyjnych defiladach:
https://www.youtube.com/watch?v=ItMrsoFUjl0


Gdyby nie orkiestry dęte byłoby nudno w Mińsku
MM Big Band
https://www.youtube.com/watch?v=3nwmE9Rl3mY

Miejska Orkietra Dęta
https://www.youtube.com/watch?v=uCWyniIzPik


Zadanie:
Który z trzech muzycznych przykładów jest Ci najbliższy i dlaczego? - napisz kilka zdań





Temat: Zespoły kameralne

Wiadomości w podręczniku na stronach 135-137

W skład zespołów kameralnych wchodzi 2-10 muzyków:
DUET
TERCET (wokalny) TRIO (instrumentalne)
KWARTET
KWINTET
SEKSTET
SEPTET
OKTET
NONET
DECET

Oto kilka przykładów zespołów książkowych:
W. A. Mozart Kwartet smyczkowy "Eine kleine Nachtmusik"
Trio barokowe: J.S. Bach Sonata

Oto przykład zespołu nieksiążkowego:
zespół wokalny
zespół instrumentalny


Na zadanie domowe - znajdź i prześlij na maila dwa linki: 
1) link do wykonania utworu muzycznego przez jeden rodzaj zespołu opisanego w podręczniku (np. kwintet smyczkowy, trio fortepianowe)
2) link do wykonania utworu muzycznego przez rodzaj zespołu nie podanego w książce - pamiętaj tylko, że zespół nie może mieć więcej niż 10 uczestników (np. zespół czterech wokalistów, albo dwóch perkusistów i dwóch pianistów) 

Temat: Orkiestra symfoniczna na przykładzie Poloneza Wojciecha Kilara z filmu "Pan Tadeusz"

"Dlaczego warto być aktywnym muzykiem?" - krótkie wypracowanie na podstawie działalności Konstantego Ryszarda Domagały i własnych doświadczeń artystycznych





Treść lekcji:


W tym roku szkolnym poznawaliśmy instrumenty muzyczne. Nadszedł czas, aby poznać zespoły muzyczne i takie utwory w których różne instrumenty grają razem. Zaczniemy od prezentacji orkiestry symfonicznej. Zachęcam do obejrzenia filmu razem z Rodzicami.



Zadanie po oglądnięciu filmu:
1. Ile razy pojawia się w utworze Wojciecha Kilara melodia główna?
2. Wymień elementy utworu, które są w szczególności ważne w tym utworze i kolejno omawiane przez prowadzącego.
3. Jak inaczej określamy element muzyczny: TEMPO?
4. Czy Polonez powstał w trakcie powstania, przed, czy po powstaniu filmu A. Wajdy?
5. Czy w Polonezie są momenty zwolnienia tempa?
6. Po co jest harmonia w utworze muzycznym?



Temat: Literatura muzyczna - tematyka dziecięca

https://msa-kszt-aud.blogspot.com/2020/05/dzien-dziecka.html

Polskim kompozytorem znanym z twórczości dziecięcej jest Witold Lutosławski. Napisał on piosenki do słów Juliana Tuwima i wiele utworów dla Dzieci. Oto niektóre z nich:
Pióreczko
Idzie Grześ przez wieś
Kotek
Spóźniony słowik


Które wykonanie tych czterech piosenek było Twoim zdaniem najlepsze. Uargumentuj swoją wypowiedź korzystając z terminologii dotyczącej elementów dzieła muzycznego.




Dodatkowe zadanie:
Zachęcam do posłuchania innych utworów literatury muzycznej dla dzieci. Śledźcie utwory z zapisem nutowym i zwracajcie uwagę w szczególności na oznaczenia dotyczące poznanych elementów muzycznych (artykulacja, dynamika, agogika i inne).


Temat: Piszemy o muzyce

Konkurs "Muzyczna bajka" - materiały do inspiracji


Zadanie dla starszych uczniów:

Napisz w jaki sposób kompozytorzy wprowadzają do swoich utworów HUMOR? Praca na podstawie filmu. W wypracowaniu powinny pojawić się przykłady z tegoż filmu.

Zadanie dla uczniów młodszych: Oglądnij film . Po oglądnięciu wyjaśnij "Co to jest forma sonatowa" - korzystając z wszystkich nowych terminów muzycznych przedstawionych przez prowadzących w formie zabawy.


Temat: Uczę się samodzielnie

TEST Z AUDYCJI MUZYCZNYCH

Wybrałam dla Was materiał pomocny w wędrówce po słynnych melodiach. Oto on:

https://www.youtube.com/watch?v=QJ2ZM-3YTg0

Są tutaj przedstawione fragmenty utworów, których melodię znamy, ale nie zawsze wiemy co to za utwór a tym bardziej kto go napisał. Dlatego...

Ćw.1 Wypisujemy do zeszytu pierwsze 25 utworów - pełna nazwa wraz z kompozytorem

ćw. 2 Słuchamy fragmentów podanych, ale na miarę możliwości szukamy całości utworu i w ramach relaksu od nauki słuchamy

ćw. 3 Staramy się zapamiętać dzieło oraz bawimy się z rodzicami czy rodzeństwem w zgadywanie jaka to melodia.

Wykonujemy test słuchowy w piątek w czasie lekcji. W czasie testu możecie korzystać z notatek, ale prosiłabym nie wchodzić na inne strony w celu sprawdzenia poprawności, gdyż test nie jest na ocenę, tylko na miejsce (I II lub III w ramach klasy) oraz na obecność. Jeśli ktoś z Was testu nie wykona ma nieobecność przez cały tydzień. Link do testu udostępnię w sobotę



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz