kliknij tutaj aby powrócić na stronę startową

Kształcenie słuchu klasa I

24.06 (środa) i 26.06

Zakończenie roku szkolnego
https://msa-kszt-aud.blogspot.com/2020/06/zakonczenie-roku-szkolnego.html

17.06 (środa) i 19.06


Temat: Ćwiczenia słuchowe - podsumowanie umiejętności

Poniżej podaję nagrane ćwiczenia do wykonania. Są to ćwiczenia testowe ze stron 126-129. Ćwiczenia te będziemy też wykonywać na lekcji zdalnej w piątek. Gotowe ćwiczenia proszę o przesłanie do sprawdzenia.

rytmiczne
ćwiczenie 2 strona 126
ćwiczenie 3 strona 126
ćwiczenie 4 strona 126
ćwiczenie 5 strona 126

melodyczno-harmoniczne
ćwiczenie 1 strona 128
ćwiczenie 2 strona 128
ćwiczenie 3 strona 128
ćwiczenie 6 strona 129

Zachęcam również do wykonania ćwiczeń "z ołówkiem" z tych stron.



10.06 (środa)

Temat: Podsumowanie wiadomości teoretycznych

Na stronie 6 w podręczniku są określenia muzyczne dotyczące dynamiki, tempa i sposobu wydobycia dźwięku. Spróbujcie zaproponować wakacyjną krzyżówkę albo rebus, albo inną formę zabawy (może też być przy wykorzystaniu narzędzi internetowych), w której ostateczne hasło będzie o wakacjach, a hasłami cząstkowymi będą właśnie te muzyczne terminy.

A oto moja propozycja:
https://learningapps.org/view13085853


Na stronie 130 w podręczniku jest muzyczny detektyw - dotyczący różnych wiadomości, które czy to u mnie na lekcjach, czy też na lekcji instrumentu głównego przewijały się przez cały rok szkolny. Spróbujcie wykonać ćwiczenie 1

Na stronie 133 w podręczniku jest muzyczna krzyżówka


03.06 (środa) i 03.06 (środa)


Temat: Melodie dzieciństwa

ćwiczenie 1
Posłuchaj kilka piosenki"Laleczka z saskiej porcelany". Gdy zapamiętasz melodię - postaraj się patrząc na nuty zaśpiewać ją rytmicznie solmizacją

https://www.youtube.com/watch?v=S8cgNhzeFtI




ćwiczenie 2
Zapoznaj się z piosenką Witolda Lutosławskiego: "Ptasie plotki"
https://www.youtube.com/watch?v=OLzV_MKxATg

Spróbuj uzupełnić zapis melodii
















ćwiczenie 3

Zapisz melodię znanej kołysanki:











W melodii występuje trójdźwięk molowy oraz gama molowa w odmianie harmonicznej. Zakreśl te momenty w zapisanej melodii.

ćwiczenie 4
Wszystkie dzieci nasze są
Posłuchaj refrenu piosenki Gdy zapamiętasz melodię - postaraj się patrząc na nuty zaśpiewać ją rytmicznie solmizacją. Zwróć uwagę, że zapis melodii znajduje się na samej górze, nad partią fortepianu.






Zadanie domowe:
Jeśli Ci się uda wykonaj wszystkie ćwiczenia. Jedno z nich, które uważasz, że najlepiej wykonałeś (wykonałaś) prześlij.





27.05 (środa) i 29.05 (piątek)


Temat: Nie ma jak u Mamy...

na lekcji będziemy pisać melodie piosenek dla Mamy. 
Przygotowałam jedną piosenkę "dziecięcą" - żeby łatwiej było napisać melodię oraz jedną piosenkę "dorosłą" - do odnalezienia błędów w melodii.



Piosenka "dziecięca" (Zespół Arka Noego)
https://www.youtube.com/watch?v=pamULWD7hzY
Posłuchaj oryginału. Zauważ, że ta sama melodia powtarza się cztery razy.

Następnie
Posłuchaj czterotaktowej melodii zwrotki granej na pianinie w tonacji C-dur i staraj się ją zapisać.
(do znaku powtórki). Powtórzyłam dwa razy, a przed zagraniem podałam puls ósemkowy.
https://drive.google.com/open?id=1Jss0JkXS7VIFMo3QkHbUDVlh2wfBlnsj
Posłuchaj czterotaktowej melodii refrenu granej na pianinie w tonacji C-dur i staraj się ją zapisać. (kolejne cztery takty)
https://drive.google.com/open?id=1Odh046l7_XjIGQ9K0iFb6d9LyOaqetQN





Zapis melodii piosenki prześlij


Piosenka "dorosła" (Wojciech Młynarski "Nie ma jak u Mamy")
https://www.youtube.com/watch?v=oasNg-d-luA
Znajdź miejsce gdzie zaczyna się melodia refrenu i przesłuchaj kilka razy, aby melodia pozostała w Twojej pamięci. Następnie spójrz na nuty i staraj się wychwycić błędy. Wersję poprawioną przepisz do zeszytu lub napisz w programie i prześlij.







19.05 (wtorek) i 22.05 (piątek)

Temat: Program nutowy

Poznawanie programu nutowego
https://msa-kszt-aud.blogspot.com/2020/05/program-nutowy.html

Pod koniec tygodnia (po zapoznaniu z programem na lekcjach lub samodzielnie) prześlij uzupełniony tekst:

"Program nutowy w przyszłości może mi się przydać (do) .........................................................
Poznając program nutowy najbardziej zainteresowało mnie w jaki sposób można (np. notować dźwięki, odtwarzać muzykę, wstawiać określenia dynamiczne itd. itp.) ............................................................................................................................................"

Zadanie dla chętnych:

Przepisz w programie piosenkę

Najważniejsze, żebyście napisali właściwie wysokości dźwięków i wartości rytmiczne, natomiast tekst słowny i inne oznaczenia wpisujcie, jeśli uda się Wam odnaleźć właściwe narzędzie. Piosenkę zapisz w formacie pdf.
 Piosenkę będziemy zapisywać na lekcji zdalnej. Do czasu lekcji bawcie się programem, aby poznać jego tajemnice.



13.05 (środa) i 15.05 (piątek - lekcja zdalna)


Temat: Rytm - podsumowanie

Podaję dziś ćwiczenia, które spróbujcie samodzielnie wykonać przed lekcją zdalną, na której spróbujemy poćwiczyć wspólnie


Ćwiczenie 1
Wykonuj rytm patrząc na zapis
Sposób pierwszy - zapoznaj się i wyklaszcz
Sposób drugi - wykonaj rytm gestodźwiękami w następujący sposób
Pauzy - palec na ustach
półnuty i całe nuty - klaśnięcie z ruchem otwierającym
ćwierćnuty i ćwierćnuty z kropką - klaśnięcie
ósemki, szesnastki i grupy szesnastkowe - uderzeniem o stół

Passacaglia
https://www.youtube.com/watch?v=umxlOCZHBRw

Ćwiczenie 2
Śmieszny filmik ilustrujący przebieg rytmu utworu
Staraj się wykonać rytm w podobny sposób jak w ćwiczeniu 1

Ćwiczenie 3
synkopa
Posłuchaj, wykonaj rytm klaśnięciami i zwróć uwagę jak rytm może zmienić piosenkę.
Słowa:
Choć jestem w domu, pracuję zdalnie
śpiewam i klaszczę nuty dokładnie
każdą ćwierćnutę, każdą ósemkę
synkopę klaszczę też

Ćwiczenie 4
Przypomnij sobie schematy taktowania

Ćwiczenie 5
Siądź prosto i wygodnie
Taktuj - śledząc przebieg utworów muzycznych
Obserwuj jednocześnie wszelkie znaki i zapisy muzyczne - zorientuj się  który termin znasz, a który jest dla Ciebie nowy

Pisemnych zadań nie ma - natomiast bardzo proszę o stuprocentową obecność na lekcji zdalnej w piątek o 16.30 (będziemy się łączyć już wcześniej ok. 16.20 - wtedy możecie sobie pogadać, a o 16.30 zaczynamy zajęcia)



08.05 (piątek)

Temat: Tonacja a-moll
lekcja zdalna


06.05 (środa)


Temat: Tonacja a-moll
https://www.youtube.com/watch?v=_VNcUD08gmU&feature=youtu.be


29.04 (środa)

Temat: Transpozycja.

Transpozycja - to przeniesienie melodii do innej tonacji.
Znamy tonacje C-dur, G-dur i F-dur
Tę samą melodię można zapisać w różnych tonacjach po to by ją można było wygodniej grać na niektórych instrumentach i wygodniej zaśpiewać.

Przeanalizujcie zapis melodii "Kurki trzy" na stronie 113 w tych trzech tonacjach. Zaśpiewajcie w każdej tonacji i zakreślcie tę najwygodniejszą do śpiewania dla Was wersję.


Odpowiedzcie na pytanie:
Co się zmienia, a co pozostaje takie same we wszystkich trzech przykładach?
Z odpowiedzią na to pytanie jest jak w szukaniu różnic i podobieństw na obrazkach - im więcej wymyślicie tym lepiej. Wasze spostrzeżenia umieszczę na blogu w przyszłym tygodniu.

Wykonaj pisemnie zadanie 1 ze strony 113


24.04 (piątek)


Temat: Tonacja F-dur. Utrwalenie wiadomości

Do tej pory poznaliśmy gamę C-dur, G-dur i F-dur. W tonacji F-dur wykonaliśmy jednak najmniej ćwiczeń, dlatego nadszedł czas, żeby poćwiczyć.


Wykonaj zadania ze stron 100-101. W zeszycie zapisz temat lekcji. Spróbuj wykorzystać wiadomości o trioli ósemkowej i urytmizować gamę F-dur (tak jak w ćwiczeniach 3A i 3B strona 100) wykorzystując tę grupę rytmiczną.



Przykład:




22.04 (środa)

Temat: Triola ósemkowa - ćwiczenia



Ćwiczenia słuchowe do wypełnienia w książce






Ćwiczenie 4 strona 92
(rada: zanim zaczniesz słuchać - przeanalizuj ćwiczenie i podkreśl miejsca, które trzeba wypełnić)
https://drive.google.com/open?id=1iWAcNctaOxFhDI30BJ8DbPER3yoqA4Zf


Ćwiczenie 5 strona 92
(rada: Najpierw podkreśl te miejsca, które wystukane zostały prawidłowo - słuchaj tyle razy, aż będziesz pewna (pewny), że jest dobrze.przy drugim słuchaniu. Następnie przekreśl te grupy rytmiczne i wartości, które brzmiały inaczej niż te zapisane. Końcowy etap - to odnalezienie właściwych wartości rytmicznych i grup oraz przepisanie całego ćwiczenia)
https://drive.google.com/open?id=1brlGOp8rCgIlPvdQHgUfDrn0K_eMfzmu

Ćwiczenie 3 strona 94
https://drive.google.com/open?id=1MngTLmaN3GrpHyTugn7LYK5P3r9xKT08

Ćwiczenie 7 strona 94
(rada - Najpierw posłuchaj kilka razy. Następnie zakreśl dźwięki, które zagrałam na innej wysokości i podkreśl te miejsca, w których zmieniłam rytm. Gdy odnajdziesz błędy zanotuj nad przykładem prawidłowe odpowiedzi. Na koniec przepisz poprawione ćwiczenie)
https://drive.google.com/open?id=1GESUlNGmmMdwcdZo5eVmal4qphFB224E


Ćwiczenie 2 strona 89 - ćwiczenie relaksacyjne
Niektórzy muzycy mają zdolność równoczesnego postrzegania koloru i dźwięku. Takie zjawisko, a może raczej zdolność nazywamy SYNESTEZJĄ. To taka ciekawostka. Za najbardziej uwrażliwionych kompozytorów na barwy w muzyce uważamy IMPRESJONISTÓW.

Oto dwa utwory Claude Debussy'ego
https://www.youtube.com/watch?v=CvFH_6DNRCY
https://www.youtube.com/watch?v=TEdSdtztfLQ


Usiądź wygodnie, albo połóż się na plecach i zamknij oczy. Staraj się rozluźnić i posłuchaj ich. Staraj się wyobrazić sobie barwy. Po przesłuchaniu napisz w miejscach A i B tytuł utworu i kompozytora właśnie tymi kolorami. Jeśli lubisz rysować - narysuj rysunek



17.04 (piątek)
Temat: Triola ósemkowa

Triola ósemkowa to grupa trzech ósemek, która mieści się w ćwierćnucie.
Wykonując triolę - zamiast dwóch klaśnięć w czasie trwania ćwierćnuty - wykonujemy trzy klaśnięcia. Jest to grupa nieregularna.
Przeczytajcie informacje na ten temat w książce na stronach 78-79. Starajcie się wykonać klaśnięciami obydwie partie rytmiczne z ćw.2/78 razem z nagraniem:

https://drive.google.com/open?id=1SZia9v4aDlV3npH1X1-ThXT7aOsGD2UP




Ćwiczenie pisemne
Zapisz w zeszycie temat lekcji: Triola ósemkowa
Dokładnie przepisz temat rytmiczny 1A/78, a triole zaznacz kolorem
Wykonaj w książce ćw.3/79 oraz ćw. 6/79



Jest taki wiersz Jana Brzechwy, który świetnie pokazuje rytm triolowy. Spróbujcie czytać równymi wartościami rytmicznymi na każdą sylabę. Na sylabę pogrubioną wykonajcie klaśnięcie. Zobaczycie wtedy, że długą wartość rytmiczną możemy dzielić nie tylko na dwa, ale także na trzy.

Entliczek-pentliczek, czerwony stoliczek,
A na tym stoliczku pleciony koszyczek

W koszyczku jabłuszko, w jabłuszku robaczek
A na tym robaczku zielony kubraczek

Ponieważ ostatnio dużo materiału podałam do ćwiczeń, to na tej lekcji nadal je wykonujemy, aby na następnej lekcji wykonać jedno z ćwiczeń na ocenę - zaprezentowane w formie nagrania, lub zaśpiewania przez telefon.

SŁUCHOWE
ćwiczenie 2 strona 94 (grane dwojako - najpierw po kolei - melodycznie, następnie razem - harmonicznie)
https://drive.google.com/open?id=1NrvjwN2uW0ZM4XT27TUCggRQMPByszYs

ćwiczenie 4 strona 94 (najpierw prezentacja wszystkich interwałów, następnie zagrany jeden z dwóch z każdego przykładu)
https://drive.google.com/open?id=1bs9g_lssyRj5M9iI_Eq261Ba_0bCJ1re

ćwiczenie 5 strona 94 (sześć przykładów granych po kolei - melodycznie, kolejne cztery grane razem - harmonicznie)
https://drive.google.com/open?id=1W7g7lAgYvvOVMkH0dzf4F8LKyJK9ZoRW


WYKONAWCZE
Czytanie nut głosem:
Poniżej link do ćwiczeń, w których mieliście za zadanie odnaleźć trójdźwięki i napisać, czy jest on durowy czy molowy. Teraz czas, aby usłyszeć jak te trójdźwięki brzmią w melodii. Poniżej prezentacja wszystkich ćwiczeń na fortepianie:

https://drive.google.com/open?id=1m_1dBmL5lsRBzBxaWyBCNG7VeUVOf0o6

Po przesłuchaniu spróbuj śpiewać razem z nagraniem, a następnie spróbuj zaśpiewać samodzielnie (bez pomocy nagrania)  i sprawdzaj czy melodia się zgadza oraz czy ostatni dźwięk przez Was zaśpiewany brzmi tak samo jak ten z nagrania. Możesz wspierać się też klawiaturką.
https://www.musicca.com/pl/pianino




15.04 (środa)

Temat: Dyktando zdalne oraz czytanie nut głosem - ćwiczenia z zakresu utrwalania brzmienia trójdźwięków

To ćwiczenie oraz inne ćwiczenia wykonawcze z poprzedniej lekcji mają przygotować Was do prezentacji zdalnej - poprzez nagranie bądź wykonanie "na żywo" przez telefon w ramach kolejnych lekcji.

Czytanie nut głosem:
Poniżej link do ćwiczeń, w których mieliście za zadanie odnaleźć trójdźwięki i napisać, czy jest on durowy czy molowy. Teraz czas, aby usłyszeć jak te trójdźwięki brzmią w melodii. Poniżej prezentacja wszystkich ćwiczeń na fortepianie:

https://drive.google.com/open?id=1m_1dBmL5lsRBzBxaWyBCNG7VeUVOf0o6

Po przesłuchaniu spróbuj śpiewać razem z nagraniem, a następnie spróbuj zaśpiewać samodzielnie (bez pomocy nagrania)  i sprawdzaj czy melodia się zgadza oraz czy ostatni dźwięk przez Was zaśpiewany brzmi tak samo jak ten z nagrania. Możesz wspierać się też klawiaturką.
https://www.musicca.com/pl/pianino


Ćwiczenia słuchowe:
Poniżej linki do kolejnych ćwiczeń ze strony 94. Wykonujemy wszystkie, natomiast ocenione zostanie ćwiczenie nr 1 i nr 6. Klucz do pozostałych podam w piątek do samodzielnego poprawienia

Możesz słuchać ile razy chcesz. Możesz zatrzymywać w trakcie, próbować zaśpiewać.Żeby być fair w stosunku do kolegów, koleżanek i do mnie proszę, aby nie sprawdzać na klawiaturce multimedialnej zadań na ocenę

Trójdźwięki - ćwiczenie zdalne na ocenę
ćwiczenie 1 strona 94 (grane dwojako - najpierw po kolei - melodycznie, następnie razem - harmonicznie)
https://drive.google.com/open?id=1ZbdlPmLzOvj3bd0mBB9fNLQZhp2mGggx

Dyktando zdalne - na ocenę
ćwiczenie 6 strona 94 (grane pierwszy raz szybko, drugi raz wolno)
https://drive.google.com/open?id=1QzS7mzfkt0gEIcIHY7J_d9aiEE0nqLV9




Interwały - ćwiczenia

ćwiczenie 2 strona 94 (grane dwojako - najpierw po kolei - melodycznie, następnie razem - harmonicznie)
https://drive.google.com/open?id=1NrvjwN2uW0ZM4XT27TUCggRQMPByszYs

ćwiczenie 4 strona 94 (najpierw prezentacja wszystkich interwałów, następnie zagrany jeden z dwóch z każdego przykładu)
https://drive.google.com/open?id=1bs9g_lssyRj5M9iI_Eq261Ba_0bCJ1re

ćwiczenie 5 strona 94 (sześć przykładów granych po kolei - melodycznie, kolejne cztery grane razem - harmonicznie)
https://drive.google.com/open?id=1W7g7lAgYvvOVMkH0dzf4F8LKyJK9ZoRW





03.04 (piątek)

Temat: Ćwiczenia

Ćwiczenia wykonawcze:
Słuchając nagranych przykładów wykonuj partię każdego z instrumentów perkusyjnych. Ćwicz do tej pory, aż będziesz w stanie wykonać bezbłędnie rytm każdej partii. W każdym ćwiczeniu najpierw podany jest puls:

str 77 Jaques de Saint-Luc "Bourree" (trójkąt, tamburyn, bębenek)
https://drive.google.com/open?id=1OopE5eROGPgZpi_zbun5oAAGWL6P48vD

str. 72 Robert Schumann "Marsz żołnierski" (kołatka, bębenek, tamburyn)
https://drive.google.com/open?id=1Y9J7o8F4epmh6wlmVj9425bOJFAdYgkI

Przeanalizuj własną pracę:
ćw. 4/87 Odpowiedzi: dur, moll, dur, moll, dur, moll, moll, dur, moll, dur
ćw. 5/87 Odpowiedzi



01.04 (środa)

Temat: Trójdźwięki molowe i durowe - kontynuacja

Odsyłam jeszcze raz do poprzedniej lekcji, na której staraliście się utrwalić budowę trójdźwięków poprzez zadania. Tym razem zmierzymy się z tematem słuchowo.
Przed ćwiczeniami słuchowymi wykonaj pisemnie zad. 2,3/ 87, następnie poćwicz chwilę na: trójdźwięki w postaci zasadniczej

Wykonaj słuchowe ćwiczenia, których rozwiązania podam w piątek:

ćw. 4/87
https://drive.google.com/open?id=1QuyPbFSIelLyH514OEzMUg5mpUeSBrLn

ćw. 5/87
https://drive.google.com/open?id=1nW7gAvCUohb5zge20sKiv0Kg0VbmzJ4g

TYM RAZEM NIE PRZYSYŁAJ PRAC DO SPRAWDZENIA!!! W PIĄTEK PO "UJAWNIENIU ODPOWIEDZI" SAMODZIELNIE POPRAW BŁĘDY. JEST TO ĆWICZENIE PRZYGOTOWUJĄCE DO TAKIEGO SAMEGO ĆWICZENIA NA OCENY W PRZYSZŁYM TYGODNIU.

27.03 (piątek)

Temat: Trójdźwięki molowe i durowe

Przypomnę, że trójdźwięk to trzy dźwięki w odległości tercji.
Jeżeli budujemy trójdźwięki na pięciolinii to w myślach mówimy: pole, pole, pole albo linia, linia, linia. 
Znamy dwa rodzaje trójdźwięków durowy - wesoły (+)  i molowy - smutny (o).

Informacje jak zbudowane są te dwa trójdźwięki znajdziecie na stronie 85 (żółte pole). Oraz umieszczam filmik tłumaczący jak się buduje trójdźwięki. Może być on dla Was jeszcze trochę za trudny, ale mimo to posłuchajcie.

Można też ćwiczyć słuchowo (odznaczcie trójdźwięk zmniejszony i zwiększony - tych jeszcze nie ćwiczymy):
trójdźwięki w postaci zasadniczej


Zadanie pisemne - w książce strona 86
W melodii można znaleźć trójdźwięki durowe lub molowe i na takie poszukiwania udamy się na tej lekcji. Bardzo proszę abyście zanalizowali melodie ze strony 86. Ukrytych jest tam mnóstwo trójdźwięków. Każdy z nich zakreślcie i narysujcie znak: (+)  lub (o). Aby dobrze wykonać to zadanie odsyłam was do:

  • klawiaturki interaktywnej - aby każdy trójdźwięk zagrać
  • umiejętności liczenia półtonów i określania wielkości tercji
  • własnych instrumentów - zagrajcie na nich dźwięki trójdźwięku i posłuchajcie czy jest smutny czy wesoły




25.03 (środa)

Temat: przedtakt
Dzisiaj spróbujemy zmierzyć się z nowym tematem. jest on na stronie 75.
Przepiszcie do zeszytu definicję przedtaktu - to co jest na żółtym polu.
Z praktycznego punktu widzenia musimy zapamiętać, że jeśli zaczynamy melodię przedtaktem - to jest to tak jakbyśmy w ostatnim takcie zabrali to co było w przedtakcie. Spójrzcie na tematy rytmiczne na tej stronie.
Jeśli w przedtakcie jest ósemka to o tę ósemkę skrócony jest takt ostatni itp.

Ćwiczenie wykonawcze:

1) licząc głośno wyklaszcz wszystkie rytmy ze strony 75

2) posłuchaj (melodia grana jest w tonacji G-dur)
https://www.youtube.com/watch?v=Shqzf0lusuM
a teraz zaśpiewaj solmizacją ćw.B/76


4. Zadanie pisemne z książki
ćw.4/75. Proszę aby melodia była w tonacji C-dur. Od "g,h,c" się zaczynała i na "c" się kończyła



20.03 (piątek)

Wykonujemy w dalszym ciągu ćwiczenia na dur-moll.pl
Bardzo proszę, aby każdy z Was pochwalił mi się wynikiem jaki ma za pierwszym razem np: 7/10
Będę wtedy miała obraz - na jakim etapie obecnie jesteście i czy jest sens zmiany ćwiczenia.

3. Zadanie pisemne - z książki (do śpiewania również)
strony 50-51 w książce.
Podkreśl w ćwiczeniu "Zwodzony" wszystkie kwinty i kwarty. Śpiewaj ćwiczenie
Wyklaszcz z głośnym liczeniem rytm ćwiczenia "Polka galopka" oraz przed zaśpiewaniem podkreśl wszystkie kwarty i kwinty.
Określ tonację w jakiej zostały napisane wszystkie ćwiczenia z tych stron oraz:
"Kłaniany" - podpisz stopnie gamy
"Trojak" - znajdź najwyższy i najniższy dźwięk ćwiczenia


18.03 (środa)

Interwały

Słuchaj tylko interwałów: pryma, sekunda, tercja, kwarta, kwinta i oktawa - czyli odznacz (głośniczkiem) pozostałe, aby były nieaktywne i ćwicz codziennie do osiągnięcia ok. 75 % poprawności.
Tym razem z dźwiękiem gitary
http://www.dur-moll.pl/gitara.htm

Interwały na pięciolinii
ćwiczymy rozróżnianie sekundy małej i sekundy wielkiej. Na następnej lekcji będę sukcesywnie dodawać następne interwały. Proszę odznaczyć te interwały, których nie ćwiczymy obecnie
http://www.dur-moll.pl/teorinter.htm

2. Zadanie pisemne - z książki
Zadania z piórem 7,8/55 a dla ambitnych 9/55. We wszystkich zadaniach proszę wspierać się klawiaturką interaktywną. Wykonane zadania proszę przesłać do sprawdzenia.
https://www.musicca.com/pl/pianino


13.03 (piątek)


Nuta dźwięk klawisz.
ćwicz w każdym kluczu do osiągnięcia 100% wyniku za pierwszym razem
http://www.dur-moll.pl/klawisze.htm

Interwały
Słuchaj tylko interwałów: pryma, sekunda, tercja, kwarta, kwinta i oktawa - czyli odznacz (głośniczkiem) pozostałe, aby były nieaktywne i ćwicz codziennie do osiągnięcia ok. 75 % poprawności
http://www.dur-moll.pl/fortepian.htm

1. Zadanie pisemne - z książki
strona 56 - wykonaj zadania pisemnie, następnie zaśpiewaj kilka razy ćwiczenia korzystając z umiejętności nabytej w ćwiczeniu "nuta dźwięk klawisz" sprawdź wysokość każdego dźwięku - czy dobrze śpiewasz. Na koniec stukając nogą "puls" zaśpiewaj rytmicznie.
klawiatura interaktywna
https://www.musicca.com/pl/pianino

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz